Celem przedstawionego w 8 listopada przez Komisję Europejską planu działania jest wzmocnienie unijnego przemysłu motoryzacyjnego w okresie od teraz do 2020 r.
Opiera się on na wizji dla konkurencyjności i zrównoważonego rozwoju przemysłu w 2020 r. oraz zaleceniach dotyczących realizacji tej wizji zawartych w sprawozdaniu końcowym grupy CARS 21 (MEMO/12/419). Na tej podstawie Komisja proponuje podjęcie konkretnych działań w dziedzinie emisji, finansowania badań, elektromobilności, bezpieczeństwa ruchu drogowego, nowych umiejętności, inteligentnych regulacji, negocjacji handlowych oraz międzynarodowej harmonizacji. Plan działania, opracowany w czasie gdy przemysł motoryzacyjny znajduje się pod szczególną presją z powodu spadków na rynku UE i strukturalnego nadmiaru zdolności produkcyjnych, obejmuje konkretne działania, które mają pomóc w sprostaniu tym trudnościom. Jest on pierwszym elementem realizacji nowej europejskiej polityki przemysłowej przedstawionej w komunikacie Komisji z października 2012 r. .
Cztery filary planu działania
Plan działania składa się z czterech filarów, z których każdy obejmuje konkretne działania proponowane przez Komisję, które w nadchodzących latach mają zostać wdrożone przez Komisję, państwa członkowskie i władze regionalne:
I. Inwestycje w zaawansowane technologie i finansowanie innowacji
II. Silniejszy rynek wewnętrzny i inteligentne regulacje
III. Rynki światowe oraz międzynarodowa harmonizacja przepisów dotyczących pojazdów
IV. Przewidywanie przyszłych dostosowań i łagodzenie społecznych skutków dostosowań przemysłowych
Szczegółowe informacje są dostępne w serwisie Komisji Europejskiej.
Opiera się on na wizji dla konkurencyjności i zrównoważonego rozwoju przemysłu w 2020 r. oraz zaleceniach dotyczących realizacji tej wizji zawartych w sprawozdaniu końcowym grupy CARS 21 (MEMO/12/419). Na tej podstawie Komisja proponuje podjęcie konkretnych działań w dziedzinie emisji, finansowania badań, elektromobilności, bezpieczeństwa ruchu drogowego, nowych umiejętności, inteligentnych regulacji, negocjacji handlowych oraz międzynarodowej harmonizacji. Plan działania, opracowany w czasie gdy przemysł motoryzacyjny znajduje się pod szczególną presją z powodu spadków na rynku UE i strukturalnego nadmiaru zdolności produkcyjnych, obejmuje konkretne działania, które mają pomóc w sprostaniu tym trudnościom. Jest on pierwszym elementem realizacji nowej europejskiej polityki przemysłowej przedstawionej w komunikacie Komisji z października 2012 r. .
Cztery filary planu działania
Plan działania składa się z czterech filarów, z których każdy obejmuje konkretne działania proponowane przez Komisję, które w nadchodzących latach mają zostać wdrożone przez Komisję, państwa członkowskie i władze regionalne:
I. Inwestycje w zaawansowane technologie i finansowanie innowacji
II. Silniejszy rynek wewnętrzny i inteligentne regulacje
III. Rynki światowe oraz międzynarodowa harmonizacja przepisów dotyczących pojazdów
IV. Przewidywanie przyszłych dostosowań i łagodzenie społecznych skutków dostosowań przemysłowych
Szczegółowe informacje są dostępne w serwisie Komisji Europejskiej.