26 września br. Komisja Europejska wydała zgodę na przejęcie grupy MAN przez koncern Volkswagena. Komisja stwierdziła, że transakcja nie będzie w istotny sposób utrudniać konkurencji w Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Komisja przeanalizowała wpływ transakcji na rynek samochodów ciężarowych, autobusów, nadwozi i silników wysokoprężnych. W sektorze pojazdów ciężarowych, po przejęciu, VW stanie się graczem numer 1 na rynku europejskim, zaś na rynku autobusów - numerem 2. Zdaniem Komisji Europejskiej europejski rynek ciężarówek, autobusów i silników wysokoprężnych pozostanie konkurencyjny także po fuzji, ponieważ nadal będzie silna konkurencja w postaci takich marek jak Daimler, Volvo, Iveco i DAF (ciężarówki), Daimler, Volvo, Iveco, Solaris i VDL (autobusy) oraz Caterpillar, Tognum, Volvo czy Cummins (silniki).
W Polsce Volkswagen posiada fabryki: Volkswagen Poznań, Volkswagen Motor Polska (Polkowice) oraz jest większościowym udziałowcem w Sitech (Polkowice). MAN ma zakłady w Sadach k. Poznania, Starachowicach oraz w Niepołomicach.
Komisja przeanalizowała wpływ transakcji na rynek samochodów ciężarowych, autobusów, nadwozi i silników wysokoprężnych. W sektorze pojazdów ciężarowych, po przejęciu, VW stanie się graczem numer 1 na rynku europejskim, zaś na rynku autobusów - numerem 2. Zdaniem Komisji Europejskiej europejski rynek ciężarówek, autobusów i silników wysokoprężnych pozostanie konkurencyjny także po fuzji, ponieważ nadal będzie silna konkurencja w postaci takich marek jak Daimler, Volvo, Iveco i DAF (ciężarówki), Daimler, Volvo, Iveco, Solaris i VDL (autobusy) oraz Caterpillar, Tognum, Volvo czy Cummins (silniki).
W Polsce Volkswagen posiada fabryki: Volkswagen Poznań, Volkswagen Motor Polska (Polkowice) oraz jest większościowym udziałowcem w Sitech (Polkowice). MAN ma zakłady w Sadach k. Poznania, Starachowicach oraz w Niepołomicach.