Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W rok, który rozpoczął się od niepewności we wszystkich branżach i na wszystkich rynkach, Kia weszła odważnie przeprojektowana - począwszy od usunięcia słowa „Motors” z nazwy, przez zmianę kultowego logo na rzecz jego odmłodzonej i kreatywnej formy, która jest synonimem nowoczesnej mobilności, aż po elektryfikację i zrównoważony rozwój.

Ta metamorfoza zaowocowała rokiem fenomenalnych sukcesów dla marki Kia i wyniosła ją na czoło w dziedzinie zrównoważonej mobilności.

Nastawienie „nowy rok - nowy początek” było podstawą podejścia, które Kia przyjęła na początku 2021 roku, gdy producent tradycyjnych samochodów zdefiniował się na nowo w błysku światła. Dosłownie. Mnóstwo dronów „uzbrojonych” w sztuczne ognie wyświetliło eleganckie, nowe logo - rytmiczną nieprzerwaną linię zaprojektowaną, aby inspirować ruch. Był to wyjątkowy moment – od tej chwili Kia postanowiła być motorem napędowym zarówno zmian w branży, jak i innowacji, a także osiągnąć pozycję lidera w nowej erze mobilności.

Mechanizm tej kluczowej zmiany został nakreślony w strategii Plan S, według której firma rozszerzy swoje kompetencje, aby przyspieszyć przejście na samochody elektryczne, zaoferować alternatywne rozwiązania z zakresu mobilności, takie jak wspólne korzystanie z samochodu oraz systemy autonomicznej jazdy, a także wzmocni swoją obecność w segmencie samochodów konstruowanych na potrzeby konkretnych branż. Ponadto, Kia promuje zrównoważoną produkcję w całym łańcuchu dostaw oraz wykorzystuje energię ze źródeł odnawialnych i materiały, które pochodzą z recyklingu.

Oprócz fascynującego nowego logo, nowej nazwy i strategicznej zmiany kierunku, Kia zaprezentowała również nową filozofię projektowania - „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Chodzi o odważny i śmiały design, inspirowany naturą i środowiskiem, które zrównoważona mobilność powinna chronić. Nowa filozofia designu opiera się na pięciu filarach projektowych i będzie kształtować przyszły wygląd wszystkich modeli marki Kia.

Debiut wizjonerskiego modelu typu BEV
Nowy, wprowadzony na europejski rynek w połowie roku, elektryczny crossover – EV6 – szybko zrewolucjonizował segment samochodów typu BEV w najbardziej pozytywny sposób. Doskonałe połączenie zaawansowanej technicznie platformy E-GMP (Electric Global Modular Platform), odważnej i dynamicznej stylistyki, zaawansowanego technologicznie ultraszybkiego ładowania, nowoczesnego wnętrza i znakomitych osiągów zaowocowało samochodem elektrycznym, który stale budzi uznanie na świecie.

Kia postanowiła zrewolucjonizować krajobraz mobilności i – już pierwszym elektrycznym modelem opracowanym na platformie E-GMP - udowodniła, że ??mobilność elektryczna jest realną i zrównoważoną alternatywą dla samochodów z silnikiem spalinowym.

EV6 to pierwszy model w historii marki Kia, w wypadku którego wstępne rezerwacje zamknięto przed terminem ze względu na bezprecedensowy popyt i ogromne zainteresowanie. Niesamowita reakcja na crossovera w stylu high-tech została doceniona nie tylko przez klientów, ale także wyrażona wieloma prestiżowymi nagrodami. W nieco ponad miesiąc od wprowadzenia do sprzedaży, Kia EV6 zdobyła tytuł „Crossover of the Year” w konkursie organizowanym przez magazyn Top Gear, a następnie została uhonorowana tytułem „Car of the Year” w Niemczech w kategorii premium. Kolejnym prestiżowym uznaniem dla EV6 jest nominacja do grona siedmiu finalistów europejskiego konkursu Car of the Year.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy uznanie zdobyła nie tylko przełomowa Kia EV6. Flagowy SUV marki Kia – nowe Sorento – zdobył nagrody w konkursach Red Dot oraz iF za wzornictwo oraz tytuł Women's World Car of the Year (WWCOTY) w kategorii „Najlepszy duży SUV”.

W październiku Kia wprowadziła na rynek nową generację SUV-a Sportage. Model piątej generacji jest pierwszym, który wyposażono w przyjazny dla środowiska hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV), a także pierwszym Sportage zaprojektowanym, opracowanym i zoptymalizowanym z myślą o nabywcach w Europie. Sportage w wersji europejskiej oferuje krótszy rozstaw osi, nowe technologie oraz zaawansowane – układy napędowe i systemy asystujące.

Fabryka w Żylinie
Motorem napędowym rozwoju marki Kia w Europie są modele produkowane lokalnie w jej zaawansowanym technologicznie zakładzie produkcyjnym w Żylinie na Słowacji. Modułowe, elastyczne i najnowocześniejsze urządzenia umożliwiają wysoce wydajną produkcję, dzięki czemu fabryka w Żylinie wyprodukowała w tym roku już czteromilionowy samochód. Zakład ten odegrał również kluczową rolę w dostarczaniu części, które zapewniły firmie sukces, pomimo burzliwego roku nie tylko dla branży motoryzacyjnej. W listopadzie rozpoczęła się produkcja nowego Sportage. Modele z rodziny Ceed były pierwsze, które produkowano w fabryce w Żylinie. Ich produkcję rozpoczęto w 2006 roku. Obecnie produkowane tam są modele najnowszej generacji.

Sprzedaż modeli marki Kia dynamicznie rosła w Europie, osiągając w trzecim kwartale najwyższy w historii udział w rynku wynoszący 4,2%. Jednym z modeli, które są integralną częścią tego sukcesu jest Niro. Na początku tego roku Niro zostało wybrane przez właścicieli jako zwycięzca wśród marek popularnych w badaniu J.D. Power 2021, w którym oceniano samochody elektryczne (EVX). Nowe Niro zadebiutowało na światowych targach Seul Mobility Show w listopadzie i zadebiutuje w Europie w wersjach – hybrydowej i elektrycznej już w 2022 roku, w ramach długoterminowego planu marki Kia, który dotyczy wprowadzenia całkowicie zelektryfikowanej gamy modeli w Europie do 2035 roku.

Kia – realnie oceniająca szansę na objęcie pozycji lidera w przejściu na zrównoważoną elektromobilność – zdaje sobie sprawę, że niezbędna jest wydajna i rozbudowana infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych. W związku z tym firma dołączyła niedawno do dużej inwestycji w IONITY – wiodącą w Europie sieć ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych. Oprócz tego Kia inwestuje również w inne projekty infrastrukturalne.

Jason Jeong, prezes Kia Europe, powiedział: „Ubiegły rok był niesamowity dla nowej marki Kia w Europie. Mamy nowe modele, nowy design i jasną nową strategię na przyszłość. Jesteśmy bardzo podekscytowani kluczową rolą, jaką nasze produkty i fachowa wiedza odegrają w rozwoju zrównoważonej mobilności elektrycznej i pomogą zapewnić lepszą oraz czystszą przyszłość dla wszystkich”.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska