Škoda Auto w pierwszych sześciu miesiącach 2010 r. sprzedała 378,7 tys. aut, o 49,1 tys. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku (+14,9 proc.).
Wzrost sprzedaży to głównie zasługa rynku chińskiego. Do klientów z Państwa Środka trafiło 84,1 tys. aut (+82,3 proc.). Wzrost nastąpił również w krajach Europy Zachodniej, poza Niemcami. Skoda sprzedała na tych rynkach o 34,5 proc. (117,3 tys.) więcej pojazdów niż rok wcześniej. Natomiast na rynku niemieckim spadek wyniósł aż 33,8 proc. (58 tys.), co związane jest z zakończeniem dopłat do nowych aut.
Przychody operacyjne Škoda Auto wzrosły o 40,6 proc. do 5,9 mld koron, natomiast przychody do 109,7 mld koron (+22,3 proc.).
Wzrost sprzedaży to głównie zasługa rynku chińskiego. Do klientów z Państwa Środka trafiło 84,1 tys. aut (+82,3 proc.). Wzrost nastąpił również w krajach Europy Zachodniej, poza Niemcami. Skoda sprzedała na tych rynkach o 34,5 proc. (117,3 tys.) więcej pojazdów niż rok wcześniej. Natomiast na rynku niemieckim spadek wyniósł aż 33,8 proc. (58 tys.), co związane jest z zakończeniem dopłat do nowych aut.
Przychody operacyjne Škoda Auto wzrosły o 40,6 proc. do 5,9 mld koron, natomiast przychody do 109,7 mld koron (+22,3 proc.).