Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Komisja Europejska zatwierdziła, zgodnie z rozporządzeniem UE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, proponowane połączenie Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) i Peugeot SA (PSA).

Warunkiem uzyskania zgody jest pełne wypełnienie pakietu zobowiązań oferowanego przez firmy.

Dzisiejsza decyzja jest następstwem dogłębnego zbadania proponowanego połączenia przez Komisję, która łączy dwie duże światowe firmy motoryzacyjne. Obie firmy działają na całym świecie i mają silną bazę produkcyjną w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Transakcja doprowadzi do powstania czwartej co do wielkości grupy motoryzacyjnej na świecie pod nazwą „Stellantis”.

Podczas szczegółowego dochodzenia Komisja zebrała obszerne informacje oraz opinie od konkurentów i klientów łączących się przedsiębiorstw. W następstwie dochodzenia Komisja miała obawy, że transakcja, jak pierwotnie zgłoszono, zaszkodziłaby konkurencji na rynku małych lekkich samochodów dostawczych w dziewięciu państwach członkowskich EOG (Belgia, Czechy, Francja, Grecja, Włochy, Litwa, Polska, Portugalia i Słowacja), gdzie przedsiębiorstwa mają wysokie lub bardzo wysokie łączne udziały w rynku i są szczególnie bliskimi konkurentami. Nabycie prawdopodobnie doprowadziłoby zatem do wyższych cen dla klientów.

W odpowiedzi na obawy Komisji FCA i PSA zaproponowały następujące zobowiązania mające na celu umożliwienie wejścia na rynek i ekspansji:
  • przedłużenie obowiązującej obecnie umowy o współpracy między PSA a Toyota Motor Europe (Toyota) dotyczącej małych lekkich samochodów dostawczych, na mocy której PSA produkuje pojazdy sprzedawane przez Toyotę pod marką Toyota głównie w Unii Europejskiej. Nastąpi to poprzez zwiększenie dostępnej zdolności produkcyjnej Toyoty i obniżonych cen transferowych na pojazdy i związane z nimi części zamienne / akcesoria; i
  • zmianę umów o „naprawie i konserwacji” samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych obowiązujących między PSA, FCA i ich sieciami napraw, w celu ułatwienia konkurentom dostępu do sieci napraw i konserwacji lekkich samochodów dostawczych PSA i FCA. Przykładowo warsztaty naprawcze nie będą musiały używać żadnych narzędzi i wyposażenia PSA / FCA.

Więcej w komunikacie Komisji Europejskiej.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
RADMOT Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Impel Group