Plan ten obejmuje ograniczenie liczby zakładów produkcyjnych (z 31 do 25), głównie w segmencie produktów Powertrain i Chassis w Europie. Dotychczas poinformowano o zamknięciu zakładów w Basildon (Wlk Brytania), Heiligenhaus (Niemcy) oraz w Easley (Stany Zjednoczone).
5 października 2017 r. Kongsberg Automotive poinformował, że planuje zakończyć działalność produkcyjną w fabryce w Burton w Wlk. Brytanii od kwietnia 2018 r.. W Burton wytwarzane są przewody paliwowe i pneumatycznego zawieszenia dla Jaguar Land Rovera i Aston Martina. Produkcja dla Aston Martina zostanie przeniesiona do fabryki w Leeds natomiast komponenty dla JLR oraz ostatnio pozyskany kontrakt L663 trafią do Polski, do powstającego zakładu w Brześciu Kujawskim.
Zakładane zamknięcie dotknie 52 osoby zatrudnione w Burton.
Budowa zakładu w Brześciu Kujawskim rozpoczęła się w lipcu br. Wartość inwestycji szacowana jest na około 150 mln złotych.
W najnowszym zakładzie Kongsberg Automotive będą produkowane przed wszystkim systemy podgrzewania foteli w samochodach osobowych. Norweski dostawca planuje zatrudnić w Brześciu Kujawskim 1 000 osób do 2020 roku.
Do Kongsberg Automotive należy także zakład w Koluszkach.