W lipcu 2024 roku liczba nowych rejestracji na niemieckim rynku motoryzacyjnym spadła w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku, pomimo dwóch dodatkowych dni roboczych.
W zeszłym miesiącu zostało zarejestrowanych 238,3 tys. nowych samochodów, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek liczby nowych rejestracji wynikał z efektu wyprzedzającego, który uwidocznił się w czerwcu. Nowe rejestracje, w szczególności zakupy flotowe zostały przesunięte na koniec I półrocza, w związku z nowym rozporządzeniem UE dotyczącym homologacji typu.
Auta wyposażone w silniki benzynowe odnotowały minimalny wzrost (+0,1 proc., 83,4 tys. sztuk) w stosunku do zeszłego roku. Ich udział w lipcowych rejestracjach wyniósł 35,0 proc.
Wyższym niż przed rokiem zainteresowaniem (+18,4 proc.) cieszą się nadal auta z napędem hybrydowym (79,9 tys. sztuk, 33,5 proc. udziału), i odróżnieniu od czerwca, również hybrydy typu plug-in (+3,2 proc., 14,8 tys. sztuk). W silniki wysokoprężne wyposażonych było 43,1 tys. nowych aut, co oznacza wzrost o 1,4 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Ich udział wyniósł 18,1 proc.
W lipcu popyt w Niemczech na auta w pełni elektryczne BEV był aż o 36,8 proc. (30,8 tys. sztuk) niższy niż przed rokiem. Już szósty miesiąc z rzędu rynek samochodów elektrycznych rozwija się słabiej niż cały rynek nowych pojazdów.
Niezmiennie liderem rynku nowych aut w Niemczech pozostaje Volkswagen, który odnotował jednak ponad 4 proc. spadek (41,4 tys. sztuk, -4,3 proc.). Kolejne miejsca należały do Mercedesa (23,0 tys., +7,7 proc.) i BMW (21,2 tys., +12,0 proc.).
W ciągu siedmiu miesięcy 2024 roku w Niemczech zostało zarejestrowanych 1,71 mln nowych samochodów osobowych. To o 4,25 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Europa
Lipiec 2024: spadek popytu na elektryki w Niemczech aż o 37 procent
- Szczegóły
- Autor: KBA, VDIK, AutomotiveSuppliers.pl