Jaki będzie po przejęciu nowy opel. W firmie znajdzie pracę o 10,5 - 11 tys. osób mniej niż dotychczas, podała "Rzeczpospolita".
Sytuacja w Oplu ma być w poniedziałek jednym z tematów debaty w Parlamencie Europejskim. Wezmą w niej udział słynna ze stanowczości komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes, oraz znany z łagodności odpowiedzialny za unijny przemysł komisarz Günther Verheugen. To zapowiedź poważnych kłopotów potencjalnych inwestorów.
Protestować wobec planów cięć nowego właściciela zamierzają również niemieccy związkowcy. - Będziemy walczyli o każde miejsce pracy - zapowiada Klaus Franz, szef organizacji związkowych w Oplu. I przypomina, że negocjacje w sprawie przejęcia Opla dopiero się zaczynają.
- Magna i Sbierbank dopiero zostały wybrane jako nabywca Opla. Transakcja nie jest zamknięta i nie możemy mówić o jakichkolwiek postanowieniach - przekonywał wczoraj „Rz” Franz. (...)
Belgowie są rozwścieczeni perspektywą zamknięcia fabryki w Antwerpii, chociaż od dłuższego czasu jej los był przesądzony. Mimo deklaracji wsparcia finansowego Magna jest zdeterminowana, by zamknąć również fabrykę w brytyjskim Luton, a pozostawić produkujący Astrę IV (...)
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Sytuacja w Oplu ma być w poniedziałek jednym z tematów debaty w Parlamencie Europejskim. Wezmą w niej udział słynna ze stanowczości komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes, oraz znany z łagodności odpowiedzialny za unijny przemysł komisarz Günther Verheugen. To zapowiedź poważnych kłopotów potencjalnych inwestorów.
Protestować wobec planów cięć nowego właściciela zamierzają również niemieccy związkowcy. - Będziemy walczyli o każde miejsce pracy - zapowiada Klaus Franz, szef organizacji związkowych w Oplu. I przypomina, że negocjacje w sprawie przejęcia Opla dopiero się zaczynają.
- Magna i Sbierbank dopiero zostały wybrane jako nabywca Opla. Transakcja nie jest zamknięta i nie możemy mówić o jakichkolwiek postanowieniach - przekonywał wczoraj „Rz” Franz. (...)
Belgowie są rozwścieczeni perspektywą zamknięcia fabryki w Antwerpii, chociaż od dłuższego czasu jej los był przesądzony. Mimo deklaracji wsparcia finansowego Magna jest zdeterminowana, by zamknąć również fabrykę w brytyjskim Luton, a pozostawić produkujący Astrę IV (...)
Więcej w "Rzeczpospolitej".