Magna, kanadyjski dostawca komponentów bada obecnie możliwość pozyskania nowych aktywów na terenie Rosji, w celu dywersyfikacji swojej działalności, gdy ma zredukowane zamówienia od producentówi aut w Ameryce Północnej.
Działalność Magny w Rosji rozpoczęła się w 2006 roku. Wraz z AvtoVAZem, miał postawić fabrykę dla nowego samochodu w Togliatti, ale projekt nie wyszedł poza fazę rozwoju. Obecnie Magna buduje fabrykę komponentów z tw. sztucznych w St. Petersburgu i planowaje kolejną w Kałudze.
Ponadto pod koniec 2008 r., kanadyjski koncern wydzierżawił halę na terenie firm ""Izhorskiye zavody”, a w grudniu kupił w Niżnym Nowgorodzie "Technoplast", który wytwarza m.in. zderzaki, grille czy panele drzwiowe.
Według Michaiła Błochina ze Krajowego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych NAPAK, Magna może wybrać firmę o dowolnym profilu produkcyjnym, ale głównie jest zainteresowana tw. sztucznymi i elementami tłoczonymi z metalu. Problem w tym, że analitycy uważają, że nie ma w Rosji zbyt wielu lokalnych firm, które można wykupić.
Działalność Magny w Rosji rozpoczęła się w 2006 roku. Wraz z AvtoVAZem, miał postawić fabrykę dla nowego samochodu w Togliatti, ale projekt nie wyszedł poza fazę rozwoju. Obecnie Magna buduje fabrykę komponentów z tw. sztucznych w St. Petersburgu i planowaje kolejną w Kałudze.
Ponadto pod koniec 2008 r., kanadyjski koncern wydzierżawił halę na terenie firm ""Izhorskiye zavody”, a w grudniu kupił w Niżnym Nowgorodzie "Technoplast", który wytwarza m.in. zderzaki, grille czy panele drzwiowe.
Według Michaiła Błochina ze Krajowego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych NAPAK, Magna może wybrać firmę o dowolnym profilu produkcyjnym, ale głównie jest zainteresowana tw. sztucznymi i elementami tłoczonymi z metalu. Problem w tym, że analitycy uważają, że nie ma w Rosji zbyt wielu lokalnych firm, które można wykupić.