Grupa MAHLE zanotowała w 2009 r. spadek sprzedaży o blisko 23 proc., wynika z opublikowanego komunikatu prasowego.
Przychody niemieckiej firmy spadły z 5,1 mld euro w 2008 r. do 3,86 mld euro rok później. Tak dramatyczny spadek sprzedaży nie ma precedensu w historii grupy.
Spadek sprzedaży miał miejsce we wszystkich regionach, ale były znacznie łagodniejszy w Ameryce Południowej i Azji niż w Ameryce Północnej i Europie. W samych Niemczech sprzedaż wyniosła 851,7 mln euro, o 30 proc. mniej niż w 2008 r.
W drugiej połowie zeszłego roku, szczególnie w czwartym kwartale, sprzedaż w Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej wróciła do normalności. W Europie i Ameryce Północnej miały miejsce jedynie słabe oznaki ożywienia.
Na koniec 2009 r. grupa zatrudniała 43 389 pracowników na świecie. W ciągu 12 miesięcy poziom zatrudnienia spadło o 5 873 miejsc pracy (-13,53 proc.).
W bieżącym roku, MAHLE spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży, który będzie napędzany głównie przez rynki południowoamerykańskiej i azjatyckie.
Przychody niemieckiej firmy spadły z 5,1 mld euro w 2008 r. do 3,86 mld euro rok później. Tak dramatyczny spadek sprzedaży nie ma precedensu w historii grupy.
Spadek sprzedaży miał miejsce we wszystkich regionach, ale były znacznie łagodniejszy w Ameryce Południowej i Azji niż w Ameryce Północnej i Europie. W samych Niemczech sprzedaż wyniosła 851,7 mln euro, o 30 proc. mniej niż w 2008 r.
W drugiej połowie zeszłego roku, szczególnie w czwartym kwartale, sprzedaż w Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej wróciła do normalności. W Europie i Ameryce Północnej miały miejsce jedynie słabe oznaki ożywienia.
Na koniec 2009 r. grupa zatrudniała 43 389 pracowników na świecie. W ciągu 12 miesięcy poziom zatrudnienia spadło o 5 873 miejsc pracy (-13,53 proc.).
W bieżącym roku, MAHLE spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży, który będzie napędzany głównie przez rynki południowoamerykańskiej i azjatyckie.