Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Mercedes-Benz Group ma za sobą najlepszy kwartał ubiegłego roku pod względem sprzedaży – w okresie od października do grudnia dostarczono 625 800 samochodów osobowych i dostawczych. W całym 2024 roku, w wymagającym globalnym otoczeniu rynkowym, klientom przekazano 2 389 000 aut osobowych i dostawczych.

„W 2024 r. Mercedes-Benz po raz kolejny zademonstrował siłę naszej marki i atrakcyjność naszej szerokiej oferty produktów – czego zwieńczenie stanowi wysoka sprzedaż samochodów z segmentów Top-End i Core w czwartym kwartale. Niezmiennie konsekwentnie wzmacniamy nasze portfolio. Teraz, od zupełnie nowego CLA, rozpoczynamy największą ofensywę produktową w historii firmy” – powiedział Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.
Sprzedaż Mercedes-Benz Cars w ostatnich trzech miesiącach roku wzrosła względem poprzedniego kwartału o 3%, do 520 100 sztuk, osiągając poziom z poprzedniego roku. Dobre wyniki sprzedaży w Niemczech, Chinach i USA w czwartym kwartale pozwoliły uzyskać całoroczną sprzedaż na poziomie 1 983 400 pojazdów.

Dostawy aut z segmentu Top-End wzrosły kwartał do kwartału o 34%, do 82 800 egzemplarzy – napędzane popytem na samochody z rodziny Mercedes-AMG, Klasę S i Klasę G oraz solidnymi wynikami m.in. w Stanach Zjednoczonych. Klasa G ma za sobą najlepszy sprzedażowy kwartał w karierze – poprzedzony wprowadzeniem na rynek nowych modeli, w tym całkowicie nowej elektrycznej Klasy G. Także dla Mercedes-AMG czwarty kwartał 2024 r. okazał się najlepszym kwartałem w historii; to zasługa dalszej poprawy dostępności produktów oraz wzmożonego popytu, zwłaszcza na modele Mercedes-AMG GT i Mercedes-AMG GLC.

Całoroczna sprzedaż modeli z grupy Top-End była niższa niż w 2023 r. – osiągnęła poziom 281 500 sztuk, głównie z uwagi na wpływ warunków rynkowych w Chinach, wymian generacyjnych oraz słabego popytu na pojazdy elektryczne. Klasa S pozostała niekwestionowanym liderem w swoim segmencie, z około 50-procentowym udziałem w rynku we wszystkich kluczowych regionach.

Dostawy aut z segmentu Core w 2024 r. zwiększyły się o 6%, do 1 167 100 sztuk, na co wpłynęły dobry popyt na Klasę E oraz wyniki bestsellerowej rodziny GLC. Popularność hybryd typu plug-in wzrosła o 13% rok do roku we wszystkich regionach, podczas gdy spowolniona popularyzacja pojazdów elektrycznych zasilanych energią z akumulatora na głównych rynkach doprowadziła do ich niższej sprzedaży w 2024 r.

„Sprzedażowo zakończyliśmy miniony rok mocnym kwartałem, szczególnie w przypadku samochodów Top-End, a zwłaszcza Klasy G. Chcę wyraźnie podziękować naszym klientom za ich nieustające zaufanie oraz lojalność wobec naszej marki i z niecierpliwością czekam na światową premierę zupełnie nowych modeli CLA, łączących najnowocześniejszą technikę i oszałamiające wzornictwo” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG. Marketing i sprzedaż

Mercedes-Benz Vans

Światowa sprzedaż Mercedes-Benz Vans w czwartym kwartale w porównaniu z trzecim zwiększyła się o 16%, do 105 700 sztuk – to najlepszy kwartalny wynik w całym roku, uzyskany pomimo globalnych wyzwań makroekonomicznych. Za ten wzrost odpowiada głównie europejski rynek, przy czym sprzedaż średniej i małej wielkości vanów wzrosła, a dużych utrzymała się na stabilnym poziomie względem trzeciego kwartału. W całym 2024 r. Mercedes-Benz Vans dostarczył 405 600 samochodów; istotny wpływ miało tu zaplanowane zaprzestanie produkcji modelu Metris (Vito) w USA, a także zmiana generacyjna średniej wielkości aut użytkowych w Europie (pierwsze półrocze) oraz w Chinach (drugie półrocze). Ponadto na ogólny wynik wpłynęły spadki sprzedaży pojazdów użytkowych z silnikiem spalinowym: dużych w USA i średniej wielkości w Chinach. W Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych sprzedaż w segmencie komercyjnym spadła przede wszystkim z powodu niższego popytu na pojazdy rekreacyjne.

Ogólnie rzecz biorąc, świeżo zaktualizowane portfolio produktów zostało dobrze przyjęte przez klientów, co w czwartym kwartale zaowocowało wynikiem 86 300 dostaw aut komercyjnych (+10% k/k) oraz 19 400 prywatnych (+53% k/k). W tym okresie wzrosła też sprzedaż pojazdów elektrycznych (+59% k/k), osiągając poziom 6900 egzemplarzy, głównie za sprawą trwającego wprowadzania na rynek nowego eSprintera, i to pomimo spowolnienia na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Całoroczna sprzedaż aut zasilanych prądem na całym świecie osiągnęła poziom 19 500 sztuk; ich globalny udział utrzymał się na poziomie 5%”.

„Na naszą sprzedaż na całym świecie wpłynęły globalne wyzwania makroekonomiczne. W rezultacie w 2024 r. przekazaliśmy klientom 405 600 samochodów. Zamknęliśmy rok solidnym czwartym kwartałem, a nasza silna, kompleksowo zaktualizowana gama produktów dobrze pozycjonuje nas w konkurencyjnym otoczeniu na wszystkich rynkach i we wszystkich segmentach” – powiedział Klaus Rehkugler, dyrektor Mercedes-Benz Vans ds. sprzedaży i marketingu.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.