Czy koncern Daimlera będzie następnym Oplem? - pyta bez ogródek tygodnik "Der Spiegel". Producent luksusowych aut przeżywa największy kryzys w swej historii.
Limuzyny Mercedesa zalegają na placach dilerów, nie pomagają znaczne rabaty. (...). Załamała się sprzedaż samochodów dostawczych o całe 58 proc., ciężarówek o 40 proc. i autobusów o 26 proc. Koncern zanotował w pierwszym kwartale tego roku stratę 1,3 mld euro przy obrotach sięgających 18,7 mld euro. - Nic nie wskazuje na poprawę sytuacji w najbliższym czasie - przyznaje Dieter Zetsche, szef koncernu. Liczy się z tym, że dopiero za trzy lata sprzedaż osiągnie poziom sprzed kryzysu. Daimler szuka więc gorączkowo środków na przetrwanie. Bieżące problemy finansowe złagodził zastrzyk 2 mld euro z Abu Zabi. (...)
Poszukując oszczędności, firma wstrzymała wypłatę 280 mln euro swym pracownikom z tytułu udziału w zyskach za poprzedni rok. Zamiast 1900 euro na członka załogi pracownicy otrzymają udziały w firmie. Dwa miliardy zamierza Daimler zaoszczędzić z tytułu skrócenia czasu pracy.
Więcej w "Rzeczpospolitej".