Na szczycie rankingu znalazły się dwa samochody niskoemisyjne: Space Star/Mirage i Outlander PHEV (42,5 proc. całości sprzedaży):
- Space Star/Mirage: (+12 proc.)
- Outlander PHEV: (+78 proc.)
- ASX (poprzedni): (-7 proc.)
- Eclipse Cross: (+8 proc.)
- L200 (poprzedni): 18 450 (+12 proc.)
Flagowy model Mitsubishi Outlander PHEV pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku fiskalnego 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty - źródło: JATO - 12 największych rynków UE). Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. osiągnął łączną liczbę 151 735 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
W pierwszych 9 miesiącach roku 2019 sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):
- Niemcy 41 930 (+3 proc.)
- Wielka Brytania: 22 625 (-6 proc.)
- Hiszpania: 11 969 (+20 proc.)
- Włochy: 7 342 (+51 proc.)
- Francja: 7 068 (+40 proc.)
- Holandia: 5 710 (-3 proc.)
- Szwecja: 4881 (+31 proc.)
- Polska: 4 864 (+21 proc.)
- Austria: 4286 (-13 proc.)
- Norwegia: 4 200 (+15 proc.)
Wyzwania i szanse
- Jesteśmy jednak świadomi nadchodzących trudności – wyzwań zewnętrznych, przed którymi stoi cały przemysł motoryzacyjny, od bardzo niestabilnego rynku walutowego, po problemy polityczne i handlowe. - dodał.
- Jest to kolejny powód, dla którego należy dążyć do strategii zrównoważonego wzrostu w Europie, w której rozwój wizerunku naszej marki będzie miał pierwszeństwo przed wzrostem sprzedaży wolumenu, poszerzanego o wiele nowych produktów, począwszy od nowego ASX oraz nowego L200, który właśnie trafia na rynek europejski - podsumował Bernard Loire.