Tylko w czerwcu samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy znalazły 142 136 nabywców (+8,0 proc.).
- Pierwsze półrocze było dla nas bardzo udane - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. - Jesteśmy na dobrej drodze, by w 2014 roku pobić kolejny rekord.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. Mercedes-Benz sprzedał w Europie 352 198 aut (+7,4 proc.) i zwiększył swój udział niemal we wszystkich rynkach. Istotne wzrosty odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+17,8 proc.) oraz Szwajcarii (+7,7 proc.). W rodzimych Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostaje najchętniej wybieraną marką premium z wynikiem 125 215 zarejestrowanych samochodów (+0,7 proc.).
Na największym rynku zbytu - w USA - w ciągu minionych 6 miesięcy firma dostarczyła 151 624 auta. We wrześniu br. lokalną ofertę wzmocni nowa Klasa C, która jest tam modelem wolumenowym.
Mercedes-Benz kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach (włącznie z Hong Kongiem), gdzie od początku roku dostarczono 135 972 samochody (+37,5 proc.). I tam we wrześniu br. zadebiutuje nowa Klasa C.
Sprzedaż nowych Mercedesów w Japonii wzrosła do 27 306 samochodów (+13,0 proc.), a producent ze Stuttgartu niezmiennie jest tam najpopularniejszym spośród wytwórców aut premium.
W Polsce Mercedes-Benz ma za sobą bardzo udany czerwiec – liczba rejestracji nowych aut osobowych niemieckiej marki wzrosła aż o 22,3 proc., do 691 sztuk. Od początku roku nad Wisłą zarejestrowano 3563 nowych Mercedesów, o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem (dane: PZPM).
W ciągu I półrocza br. na kompaktowe modele Klas A, B, CLA oraz GLA zdecydowało się 215 205 klientów (+24,1 proc.). Pod koniec roku ich rodzina wzbogaci się o piątego członka: dynamicznie stylizowane kombi CLA Shooting Brake, za którego produkcję będą odpowiadać węgierskie zakłady Mercedes-Benz w Kecskemét. Rynkowy debiut - w I połowie roku 2015.
Wzrost sprzedaży napędzały też modele z rodziny Klasy E - tylko sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła o 27,4 proc., do 130 464 sztuk. Niesłabnącą popularnością cieszą się również odmiany coupe i kabriolet, które od początku roku odnotowały 25-proc. wzrost popytu i są liderami swoich segmentów.
Klasa S od stycznia do czerwca br. znalazła 49 262 nabywców - dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2013. Zaledwie w rok po premierze nowego typoszeregu 222 w fabryce w Sindelfingen świętowano wyprodukowanie 100-tysięcznego egzemplarza modelu. Poza limuzyną z krótkim i długim rozstawem osi oraz wersją coupe Mercedes-Benz wzbogaci w najbliższych latach paletę Klasy S o trzy kolejne odmiany.
Rosnącym uznaniem klientów wciąż cieszą się SUV-y z gwiazdą - ich sprzedaż od początku roku przekroczyła poziom 166 730 sztuk (+6,8 proc.).
Miejski smart fortwo trafił w tym czasie w ręce 46 816 nabywców (-9,7 proc.). Już 16 lipca br. odbędzie się oficjalna premiera nowej generacji modelu.