Faurecia, francuski dostawca motoryzacyjny poinformowała w środę, że podpisała umowę, na mocy której przejmuje niemieckie aktywa upadłego Plastala.
Gdy transakcja zostanie zakończona i Plastal Germany stanie się częścią grupy Faurecia Automotive Business Exteriors, powstanie nowy europejski lider zewnętrznych elementów wyposażenia samochodów.
Wraz z przejęciem niemieckich aktywów Plastala, Faurecia Automotive Exteriors, poszerza m.in.:
Wartość transakcji przejęcia aktywów Plastala (obejmująca prawdopodobnie także nabycie nieruchomości od osób trzecich) ma zamknąć się pomiędzy 23 a 33 mln euro.
Plastal w Niemczech osiągnął sprzedaż w wysokości 408 mln euro i zatrudniał 2 tys. osób w sześciu zakładach produkcyjnych i w jednym ośrodku R&D.
Dostawca ogłosił upadłość w połowie 2009 r.
Gdy transakcja zostanie zakończona i Plastal Germany stanie się częścią grupy Faurecia Automotive Business Exteriors, powstanie nowy europejski lider zewnętrznych elementów wyposażenia samochodów.
Wraz z przejęciem niemieckich aktywów Plastala, Faurecia Automotive Exteriors, poszerza m.in.:
- swoją bazę klientów, głównie o Forda i cztery niemieckie marki "premium": Audi, BMW, Daimler i Porsche;
- ofertę produktów i zyskuje dodatkowe doświadczenie w produkcji części z tworzyw sztucznych (poza core businessem związanym ze zderzakami);
- zaplecze badawczo-rozwojowego w Niemczech.
Wartość transakcji przejęcia aktywów Plastala (obejmująca prawdopodobnie także nabycie nieruchomości od osób trzecich) ma zamknąć się pomiędzy 23 a 33 mln euro.
Plastal w Niemczech osiągnął sprzedaż w wysokości 408 mln euro i zatrudniał 2 tys. osób w sześciu zakładach produkcyjnych i w jednym ośrodku R&D.
Dostawca ogłosił upadłość w połowie 2009 r.