W maju br. w Niemczech zostało zarejestrowanych 236,4 tys. nowych samochodów osobowych. To o 4,3 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2023 roku.
Nadal najwięcej (89,5 tys. sztuk) rejestrowanych jest aut z silnikami spalinowymi (wzrost o 2,1 proc.; 37,9 proc. wszystkich majowych rejestracji). Samochody z napędem hybrydowym cieszyły się minimalnie mniejszym popytem niż przed rokiem (-0,3 proc., 71,5 tys. sztuk), aż wyższym w przypadku hybrydy typu plug-in (+1,7 proc., 14,0 tys. sztuk). Na samochody z napędem wysokoprężnym przypadło 19,0 proc. wszystkich rejestracji (44,9 tys. sztuk, +3,2 proc.). W przypadku aut typu BEV, czyli w pełni elektrycznych, nastąpił spadek aż o 30,6 proc. (29,7 tys. sztuk).
Pomimo ogólnego spadku, Volkswagen, lider niemieckiego rynku, zanotował wzrost o 8,7 proc. (47,6 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do Mercedesa (19,8 tys., -28,9 proc.) i BMW (18,5 tys., -32,4 proc.).
W okresie styczeń-kwiecień 2024 r. w Niemczech zostało zarejestrowanych 1,17 mln nowych aut. To o 5,1 proc. więcej niż tym samym okresie zeszłego roku.
Europa
Niemcy odwracają się od aut elektrycznych?
- Szczegóły
- Autor: KBA, VDIK, AutomotiveSuppliers.pl