Majowy wzrost produkcji samochodów osobowych w niemieckich fabrykach daje szanse na zwiększenie zamówień polskim poddostawcom części i komponentów.
Słabnące w ostatnich miesiącach wyniki polskiego przemysłu samochodowego mają się poprawiać. Rozpędzona do niedawna branża, która w II połowie ub.r. zaczęła hamować wskutek malejącej sprzedaży aut za granicą, może znowu spodziewać się wzrostu zamówień na części i komponenty. Szanse na poprawę w Polsce dają ostatnie wyniki sektora motoryzacyjnego w Niemczech.
Produkcja samochodów wzrosła tam r./r. w maju o 2 proc., do 445,7 tys. – podało niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA. To pierwszy wzrost od połowy ub.r. Dla polskich dostawców podzespołów ma ogromne znaczenie – Niemcy są dla nich najważniejszym rynkiem eksportowym z 36-procentowym udziałem (w całym 2018 r.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Słabnące w ostatnich miesiącach wyniki polskiego przemysłu samochodowego mają się poprawiać. Rozpędzona do niedawna branża, która w II połowie ub.r. zaczęła hamować wskutek malejącej sprzedaży aut za granicą, może znowu spodziewać się wzrostu zamówień na części i komponenty. Szanse na poprawę w Polsce dają ostatnie wyniki sektora motoryzacyjnego w Niemczech.
Produkcja samochodów wzrosła tam r./r. w maju o 2 proc., do 445,7 tys. – podało niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA. To pierwszy wzrost od połowy ub.r. Dla polskich dostawców podzespołów ma ogromne znaczenie – Niemcy są dla nich najważniejszym rynkiem eksportowym z 36-procentowym udziałem (w całym 2018 r.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".