Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Branża motoryzacyjna przez lata była główną siłą napędową niemieckiej gospodarki. Zmieniło się to wskutek koronakryzysu.

Zdaniem analityków z Instytutu Niemieckiej Gospodarki (IW) branża motoryzacyjna przestała być głównym motorem wzrostu gospodarczego w kraju. Wyniki badań opublikował dziennik gospodarczy "Handelsblatt".

Na obecne kłopoty niemieckiego przemysłu samochodowego wpłynął przede wszystkim koronakryzys, który - jak wynika z analizy IW - "dotknął go silniej niż inne branże" i doprowadził, jeszcze przed przejściowym zamknięciem fabryk w kwietniu, do zerwania dotychczasowych łańcuchów dostaw. Poza tym "jest ona w tej chwili skonfrontowana z szokiem popytowym, z którego bardzo powoli się podnosi".

Sytuację dodatkowo utrudnia fakt, że "nadmiar mocy produkcyjnych i zmiany techologiczne obciążają wyniki działalności tej branży". "W rezultacie przemysł samochodowy po raz pierwszy od dekady ponownie stanął w obliczu dotkliwego dopasowania zatrudnienia do zaistniałych warunków i na razie wypadł z roli lokomotywy wzrostu niemieckiej gospodarki", wyjaśniają jego trudne położenie fachowcy z IW.

Więcej na www.dw.com

 

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
HQ Plastics
Craemer GmbH
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.