Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
germany_flagAż 10-15 proc. wszystkich istniejących miejsc w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym może zniknąć - uważa jeden z analityków rynku.

Willi Diez, dyrektor Institut für Automobilwirtschaft w Geislingen, szacuje, że nawet 115 tys. miejsc pracy może być zagrożonych. - Przemysł motoryzacyjny nie będzie już dłużej siłą napędową zatrudnienia w gospodarce - powiedział ekspert agencji dpa/AFX.

Erich Klemm, szef Corporate Works Council, w koncernie Daimler, stwierdził natomiast, że cięcia zatrudnienie mogą być na porządku dziennym od stycznia przyszłego roku.

Powiedział także, że jeśli sprzedaż samochodów marki Mercedes nie wzrośnie pod koniec roku, to niezbędne będzie znalezienie nowych rozwiązań aby wyjść z obecnej sytuacji. Po świętach Bożego Narodzenia może się okazać, że czas pracy w niektórych przypadkach jest niższy od zakładanego aż o 200 godzin.

W tym roku produkcja niemieckiego koncernu będzie o 45 tys. aut mniejsza od planowanej. Jak informuje tygodnik Automobilwoche, od lutego w największym zakładzie Daimlera w Sindelfingen niektóre linie montażowe, pracują tylko na jedną zmianę. O skali trudnościi świadczy też fakt, że są one często zatrzymywane również w piątki. Przerwa bożonarodzeniowa w tym roku zacznie się już 16 grudnia. Data powrotu do pracy po świętach nie jest jeszcze znana. Automobilwoche poinformował, że Mercedes próbował obciąć produkcję o dalsze 35 tys. samochodów.


Według niemieckiego związku przemysłu motoryzacyjnego VDA, przeciętne zatrudnienie na koniec 2007 roku wynosiło 383 tys. pracowników (red. AutomotiveSuppliers.pl).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.