Miniony rok dla sektora motoryzacyjnego w Niemczech zakończył się bardzo wzrostem na poziomie aż o 38,1 proc. W grudniu zostało zarejestrowanych 314,3 tys. nowych samochodów osobowych.
Liczba rejestracji aut elektrycznych wzrosła o 114 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2021 roku i osiągnęły poziom 174,2 tys. sztuk. To nowy rekord na rynku niemieckim - nigdy wcześniej nie zarejestrowano więcej samochodów elektrycznych w ciągu jednego miesiąca. Na wysoki wzrost zakupów aut elektycznych w grudniu wpłynęły: wygaśnięcie z końcem 2022 r. dopłat rządowych do zakupu hybryd plug-in (PHEV) oraz ograniczenie dopłat na samochody osobowe z wyłącznie elektrycznym napędem (BEV). Udział samochodów elektrycznych w ogólnej liczbie rejestracji wzrósł w grudniu do 55,4 proc.
W całym zeszłym roku w Niemczech poziom rejestracji było o 1,1 proc. wyższy niż w 2021 roku (2,65 mln aut). Jednak do wyniku z przed covidowego 2019 roku brakuje blisko miliona aut (3,6 mln sztuk).
Wśród nowych rejestracji w 2022 roku 32,6 proc. stanowiły pojazdy wyposażone w silniki benzynowe (863,4 tys./+11,5 proc.). 827,3 tys. aut miało napęd hybrydowy, co stanowiło 31,2 proc. wszystkich rejestracji (+11,3 proc.), w tym 362,1 tys. to hybrydy typu plug-in (13,7 proc./+11,5 proc.). W 2022 roku zarejestrowano 470,6 tys. aut elektrycznych (BEV). Popyt na tego typu auta wzrósł o 32,2 proc. (1,71 proc. udziału).
Nadal liderem rynku pozostaje Volkswagen. W 2022 roku marka ta zanotowała spadek o 1,84 proc. (480,9 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do Mercedes-Benza (244,0 tys., +8,26 proc.), Audi (213,4 tys., +7,34 proc.) oraz do BMW (209,7 tys., -5,73 proc.).
Europa
Niemcy: w 2022 roku rynek nowych aut z minimalną poprawą
- Szczegóły
- Autor: KBA, VDIK, AutomotiveSuppliers.pl