Sportowy, kompaktowy, a jednocześnie uniwersalny - to atrybuty nowego samochodu koncepcyjnego Audi, który w styczniu 2014 r. zostanie pokazany na Międzynarodowych Północnoamerykańskich Targach Samochodowych (North American International Auto Show - NAIAS) w Detroit.
Dwudrzwiowe, wysoko zawieszone auto jest modelem typu crossover, pojazdem idealnym na wszystkie rodzaje dróg i nawierzchni, przeznaczonym zarówno do codziennego użytkowania, jak i do dalszych, rekreacyjnych wyjazdów.
Nowe auto koncepcyjne powstało w wyniku ciągłego rozwoju stylistyki Audi. Łączy w sobie wiele elementów wizualnych zarezerwowanych dotychczas dla przyszłościowych samochodów sportowych, z typową dla Audi koncepcją allroad i z niezależną formą nadwozia „Shooting Brake”.
Samochód ma 4,20 m długości. Na drodze wygląda mocno i wyraziście. Precyzyjne i jasno zarysowane linie oraz geometryczne powierzchnie tworzą wspólnie wyglądającą niby rzeźbiona, wyraźną formę. Ma się wrażenie, jakby całą powierzchnię tego dwudrzwiowego auta wymodelowano z pojedynczego litego elementu, od osłony chłodnicy singleframe, przez rzucającą się w oczy boczną linię Tornado, aż po naprężoną część tylną, typową dla aut coupé. Zwisy są krótkie, a linia dachu niska i zakończona mocnym słupkiem C. Wyraźna pozioma linia nadwozia i duże 19-calowe koła podkreślają wrażenie skoncentrowanej energii.
Cały pojazd to nierozerwalne połączenie formy i funkcjonalności. Charakterystyczne cechy auta allroad zmniejszają optycznie jego wielkość, a jednocześnie akcentują terenowy charakter wozu. Umieszczone z przodu i z tyłu aluminiowe osłony podwozia podkreślają jego szerokość, zabezpieczając dodatkowo samochód podczas jazdy w terenie.
Z ogólną koncepcją projektową harmonizują elementy wizualne typowe dla modeli e-tron. Na przykład żebra osłony chłodnicy Singleframe oraz boczne wloty powietrza. Podwójne reflektory przednie oraz stylizowana na plaster miodu osłona chłodnicy Singleframe są dowodem ciągłego rozwoju języka stylistyki quattro, który koncern z Ingolstadt zaprezentował już we wrześniu tego roku, na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej (IAA) we Frankfurcie, pokazując koncepcyjne Audi Sport quattro.
Dwudrzwiowe, wysoko zawieszone auto jest modelem typu crossover, pojazdem idealnym na wszystkie rodzaje dróg i nawierzchni, przeznaczonym zarówno do codziennego użytkowania, jak i do dalszych, rekreacyjnych wyjazdów.
Nowe auto koncepcyjne powstało w wyniku ciągłego rozwoju stylistyki Audi. Łączy w sobie wiele elementów wizualnych zarezerwowanych dotychczas dla przyszłościowych samochodów sportowych, z typową dla Audi koncepcją allroad i z niezależną formą nadwozia „Shooting Brake”.
Samochód ma 4,20 m długości. Na drodze wygląda mocno i wyraziście. Precyzyjne i jasno zarysowane linie oraz geometryczne powierzchnie tworzą wspólnie wyglądającą niby rzeźbiona, wyraźną formę. Ma się wrażenie, jakby całą powierzchnię tego dwudrzwiowego auta wymodelowano z pojedynczego litego elementu, od osłony chłodnicy singleframe, przez rzucającą się w oczy boczną linię Tornado, aż po naprężoną część tylną, typową dla aut coupé. Zwisy są krótkie, a linia dachu niska i zakończona mocnym słupkiem C. Wyraźna pozioma linia nadwozia i duże 19-calowe koła podkreślają wrażenie skoncentrowanej energii.
Cały pojazd to nierozerwalne połączenie formy i funkcjonalności. Charakterystyczne cechy auta allroad zmniejszają optycznie jego wielkość, a jednocześnie akcentują terenowy charakter wozu. Umieszczone z przodu i z tyłu aluminiowe osłony podwozia podkreślają jego szerokość, zabezpieczając dodatkowo samochód podczas jazdy w terenie.
Z ogólną koncepcją projektową harmonizują elementy wizualne typowe dla modeli e-tron. Na przykład żebra osłony chłodnicy Singleframe oraz boczne wloty powietrza. Podwójne reflektory przednie oraz stylizowana na plaster miodu osłona chłodnicy Singleframe są dowodem ciągłego rozwoju języka stylistyki quattro, który koncern z Ingolstadt zaprezentował już we wrześniu tego roku, na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej (IAA) we Frankfurcie, pokazując koncepcyjne Audi Sport quattro.