Oprócz swojej wyjątkowej elastyczności ten mały minivan Opla wyróżnia się odświeżoną, wyrazistą stylistyką oraz szeroką gamą najnowszych rozwiązań technicznych, które jeszcze bardziej zwiększają komfort i efektywność. Pełny asortyment silników z certyfikatem Euro 6, w tym nowa generacja 1.6 CDTI, które są najcichszymi i najwydajniejszymi w swojej klasie; dla jednej z wersji zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3,8 l/100 km. Ponadto po raz pierwszy można wybrać minivana z silnikiem benzynowym lub Diesla; emisja CO2 spadnie poniżej 100 g - osiągnie poziom 99 g/km. Nowe skrzynie biegów zapewniają płynniejsze i bardziej precyzyjne przełożenia, a najnowocześniejszy system multimedialny Opla - IntelliLink - szybszy i z ulepszoną funkcjonalnością - doskonale integruje smartfon z kokpitem pojazdu.
Meriva bezsprzecznie wyznacza standardy jakości i poziomu zadowolenia klientów. Nowy raport TÜV 2014 opublikowany w grudniu 2013 r., obejmujący blisko 8 mln samochodów osobowych wszystkich rodzajów i marek, które zostały poddane kontroli, stwierdza, że Opel Meriva to samochód o najniższej awaryjności. W kategorii „dwu-, trzyletnie samochody używane” - wszystkie standardowo wyposażone Merivy drugiej generacji, skontrolowane przez TÜV, pokonały modele Mazdy, Toyoty, Porsche, BMW i Audi oraz wyróżniły się „najlepszą jakością” wśród wszystkich skontrolowanych w Niemczech samochodów osobowych. Model ten uzyskał Złoty Certyfikat TÜV. Nie tylko fachowcy i eksperci TÜV docenili Merivę, uczynili to także użytkownicy: w ankiecie VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), przeprowadzonej przez instytut J.D. Power Satisfaction Survey, Meriva również pozostawiła konkurencję daleko z tyłu i finiszowała na pierwszym miejscu w rankingu ze zdumiewającym wskaźnikiem 80,6%. Jest to szczególnie istotne, ponieważ instytut badania rynku J.D. Power and Associates wykorzystuje ten wskaźnik do pomiaru zadowolenia właścicieli samochodów jeżdżących określonym modelem średnio 2 lata i mających odpowiednie doświadczenie praktyczne.
„Nowa Meriva jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej”, mówi Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi serwisowej Opla. „Opel Meriva wyznaczył standard w swoim segmencie - a nawet w całej branży - w zakresie ergonomii, elastyczności cenowej i jakości. Obecnie oferuje jeszcze większy komfort jazdy dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technicznym - nowemu asortymentowi silników z certyfikatem Euro 6, w tym silnikowi najnowszej generacji 1.6 CDTI, który jest najcichszy w swojej klasie; nowym skrzyniom biegów zapewniającym płynną i precyzyjną zmianę przełożenia; najnowszemu systemowi multimedialnemu Opla - IntelliLink - integrującemu funkcjonalność smartfona z pojazdem. Zadbaliśmy także o to, aby nowa Meriva była oferowana w lepszych cenach niż dotychczas. Jest teraz bardziej atrakcyjna dla klientów, którzy chcą połączyć wyjątkowy komfort, doskonałą funkcjonalność i korzystny stosunek jakości do ceny”.
Odświeżona, udoskonalona stylistyka z wyrazistymi szczegółami i ze lśniącymi chromowanymi dodatkami
Podejście Opla do stylistyki - artystyczna wrażliwość połączona z niemiecką precyzją - doskonale pasuje do małego, ale niezwykle funkcjonalnego minivana. Liczne zmiany wprowadzone w nowej Merivie zwiększają efektywność najważniejszych funkcji i sprawiają, że staje się ona jeszcze bardziej dopracowanym modelem. Zwraca uwagę nowy grill z większą ilością chromu oraz chromowanymi akcentami wokół lamp przeciwmgielnych. Z grillem sąsiadują nowo zaprojektowane przednie reflektory z motywem orlego oka. Diody w światłach do jazdy dziennej nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd kojarzący się z nowoczesną technologią. Boki auta wzbogacono o elegancką chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi tylnej szyby, co poprawia widoczność dzieciom siedzącym na tylnych fotelach. Centralnie ulokowane klamki sygnalizują obecność innowacyjnego rozwiązania, jakim są drzwi typu FlexDoors, z zawiasami przy tylnym słupku, ułatwiające wsiadanie do pojazdu. Nowością dodającą dynamiki i elegancji w tylnej części nadwozia są energooszczędne diodowe lampy o niebanalnym kształcie elementów świecących.
Nowy układ napędowy z certyfikatem Euro 6 oferowany wraz z najnowocześniejszym, wydajnym silnikiem 1.6 CDTI
Nowa Meriva jest dostępna z silnikami benzynowymi, LPG i Diesla, które spełniają przyszłe normy emisji Euro 6, wchodzące w życie we wrześniu 2015 r.
Nowością jest silnik Diesla 1.6 CDTI, który zadebiutował w Zafirze Tourer. Zapewnia on niskie zużycie paliwa i jest przyjazny dla środowiska. Charakteryzuje go również wyjątkowa płynność jazdy oraz niski poziom hałasu i wibracji. Ten nowoczesny silnik Diesla jest najcichszy w swojej klasie. Zaawansowana jednostka napędowa, wykonana w całości z aluminium, z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zastąpi zarówno silnik 1.3 CDTI, jak i 1.7 CDTI, które wcześniej były montowane w Merivie.
Pierwsza wersja silnika 1.6 CDTI, dostępna w nowej Merivie, ma moc 100 kW/136 KM i zużywa tylko 4,4 l/100 km przy emisji 116 g/km CO2. To poprawa o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 96 kW/130 KM (w którym spalanie i emisja wynosiły odpowiednio: 4,9 l i 129 g). Stało się to możliwe między innymi dzięki rozwiązaniom technicznym zmniejszającym tarcie w przedziale od 1500 do 2500 obr./min w silnikach tej klasy. Ponadto maksymalny moment obrotowy nowego silnika 1.6 CDTI wynosi 320 Nm (o 7% więcej niż w poprzednim silniku 1.7 CDTI) przy 2000 obr./min.
W najbliższym czasie zostaną wprowadzone kolejne wersje silnika, w tym dwie o mocy wyjściowej 81 kW/110 KM. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z nich, o średnim spalaniu 3,8 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km. Dzięki nowej jednostce napędowej Meriva stanie się pierwszym minivanem (benzynowym lub na olej napędowy) z emisją poniżej 100 g.
Opel zainwestował 50 mln euro w optymalizację konstrukcji 5- i 6-biegowych przekładni w nowej Merivie. Liczne ulepszenia w komponentach i mechanizmach zmiany biegów, jak również lepsza integracja z pojazdem, zaowocowały znaczną poprawą płynności i precyzji zmiany biegów. Nowe ręczne skrzynie biegów o obniżonym tarciu zapewniają większy komfort zmiany przełożeń dla silników benzynowych, Diesla i LPG. Ponadto 6-biegowa skrzynia o obniżonym tarciu jest obecnie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo w wersjach 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Taka kombinacja automatycznej skrzyni biegów i silnika benzynowego spełnia oczekiwania klientów dotyczące modelu Meriva.
Nowy, rewolucyjny system multimedialny IntelliLink
Nowa Meriva została wyposażona w supernowoczesny multimedialny system IntelliLink zapewniający bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Na dużym siedmiocalowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy, czytelny i wygodny interfejs graficzny systemu IntelliLink. System jest wyposażony w moduł Bluetooth umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk, funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB.
Standardem w Merivie jest system IntelliLink z radioodtwarzaczem CD, natomiast cyfrowe radio DAB+ - zapewniające lepsze namierzanie stacji radiowych oraz lepszą jakość odbioru i dźwięku — jest dostępne jako opcja. Integralną częścią systemu jest nawigacja, która działa zarówno w oparciu o Navi 650 IntelliLink, jak i Navi 950 IntelliLink. Działa ona wyjątkowo szybko i precyzyjnie podczas obliczania tras oraz zmian powiększenia mapy, a punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. Podobnie jak w Insignii w jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji.
Wyjątkowa elastyczność i ergonomia to klucz do sukcesu Merivy
Pomimo pojawiania się nowych samochodów w segmencie Opel Meriva pozostaje bezkonkurencyjny w swojej klasie, zapewniając doskonałą elastyczność i komfort jazdy. Klienci wybierają ten model ze względu na te cechy oraz wysoko umieszczone fotele. Klienci, którzy kupili Merivę - najczęściej młode rodziny, młode mamy i seniorzy - twierdzą, że głównym powodem zakupu były łatwość i elastyczność obsługi oraz doskonały komfort oferowane w tej cenie.
Meriva jest pierwszym i jedynym na świecie samochodem, który uzyskał certyfikat za ogólną koncepcję ergonomii pojazdu. W 2010 r. niezależni eksperci ze stowarzyszenia AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — „Akcja na rzecz zdrowych pleców”) przyznali Merivie prestiżową odznakę jakości AGR jako gwarancję znakomitej ergonomii i ochrony pleców. Certyfikat wydano na podstawie oceny najważniejszych i unikatowych innowacji zastosowanych w Merivie: rozwiązania FlexSpace umożliwiającego elastyczne rozmieszczenie tylnych foteli; systemu FlexDoors pozwalającego szeroko otworzyć wszystkie drzwi (84°), ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie dzięki zamocowaniu drzwi na tylnym słupku i solidnym klamkom; ergonomicznych przednich foteli, które można ustawić na wiele sposobów, oraz unikatowego, zintegrowanego bagażnika na rowery, który jest zawsze w samochodzie i można go rozłożyć, wyciągając ze zderzaka jak szufladę. Wszystko to zapewnia Merivie pozycję lidera pod względem elastyczności i ergonomii.