Latem 2023 r. rozpocznie działalność jako centrum rozwoju systemów wspomagających kierowcę i autonomicznej jazdy. Testy dwóch odcinków 25-kilometrowego toru rozpoczęły się już w ubiegłym roku.
Największy na świecie ośrodek testowy BMW Group zapewnia infrastrukturę do testowania wysoce zautomatyzowanych systemów wspomagających kierowcę.
- Czeski Future Mobility Development Center o powierzchni 600 hektarów jest największym ośrodkiem testowym BMW Group na świecie.
- FMDC leży około 280 km od Centrum Badań i Innowacji BMW Group (FIZ) w Monachium i zatrudnia na miejscu ponad 100 osób.
- Nowe centrum testowe składa się z 6 torów o łącznej długości 25 km i spadku północ-południe o wysokości około 80 m.
- Oprócz sześciokilometrowego toru autostradowego obejmuje kilka obszarów, takich jak droga pozamiejska i moduł ruchu miejskiego, do testowania i optymalizacji różnych technologii i systemów wysoce zautomatyzowanej jazdy zgodnie z 4. poziomem autonomiczności.
- O wyjątkowości FMDC świadczy możliwość łączenia różnych modułów testowych.
Warsztat „Automated Valet Parking”.
- FMDC w Sokolovie oferuje idealną infrastrukturę do testowania technologii w pełni zautomatyzowanego parkowania zgodnie z 4. poziomem autonomiczności.
- BMW, wspólnie z Valeo, pracuje nad rozwiązaniami automatycznego parkowania (AVP) w obszarach AVP opartego na infrastrukturze (typu 2) i AVP opartego na pojazdach (typu 1).
- Oprócz większego komfortu i oszczędności czasu w użytku prywatnym AVP oferuje również dużym sieciom hotelowym, organizatorom eventów i centrom handlowym możliwość włączenia nowego rodzaju usług do ich portfolio.
- W celu optymalizacji wykorzystania czasu parkowania mogą być świadczone dodatkowe usługi, takie jak w pełni automatyczne ładowanie lub mycie pojazdów.
Warsztat „Level 3”.
- FMDC jest ważnym narzędziem do wszechstronnego testowania najnowocześniejszych technologii, których złożoność zwiększa się wykładniczo z każdym poziomem SAE.
- Aby umożliwić klientom rezygnację z prowadzenia pojazdu w określonych sytuacjach, BMW opracowuje wszystkie zautomatyzowane systemy zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
- Obecne modele BMW mogą już jeździć półautonomicznie z prędkością do 60 km/h w korkach i do 130 km/h na drogach typu autostradowego. Obie sytuacje reprezentują funkcję 2. poziomu autonomiczności, w którym odpowiedzialność za prowadzenie pojazdu spoczywa wyłącznie na kierowcy. Musi on być w stanie w każdej chwili całkowicie przejąć prowadzenie.
- Zautomatyzowana jazda zgodnie z 3. poziomem autonomiczności: kierowca jest odciążany w prowadzeniu samochodu i ma dostęp do rozbudowanego systemu rozrywki z opcjami gier i streamingiem, np. do transmisji z aplikacji BMW Bundesliga-In-Car-App.
- Nowa technologia modułowa umożliwia integrację dodatkowych wysokowydajnych czujników, takich jak nowy system LiDAR, a także łączenie wszystkich informacji z czujników z danymi z radaru dalekiego zasięgu i przedniej kamery w celu stworzenia modelu otoczenia.
- Obecnie wdrożony pełnozakresowy radar 2. poziomu automatyzacji i kamera przednia zostały już opracowane z myślą o możliwościach 3. poziomu, aby spełnić wszystkie rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa dotyczące autonomicznej jazdy.
Warsztat BMW M Mixed Reality.
- BMW M Mixed Reality – innowacja BMW M.
- Innowacyjne technologie łączą świat realny z cyfrowym, przenosząc wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom.
- W BMW M Mixed Reality sam pojazd staje się kontrolerem gry i jeździ po wirtualnej trasie, gdzie celem jest omijanie wirtualnych przeszkód i zbieranie tak zwanych „monet BMW M”.
- BMW M Mixed Reality to odpowiedź na to, jak mogą wyglądać przyszłe wirtualne wrażenia w motoryzacji. Tych innowacyjnych, cyfrowych wrażeń można teraz doświadczyć w BMW M2 i BMW M4, a w przyszłości będą dostępne również w zelektryfikowanych modelach BMW M.
- Miłośnicy BMW M będą mogli po raz pierwszy doświadczyć BMW M Mixed Reality jesienią 2023 roku w ramach BMW M Driving Experience.
- Obecny etap rozwoju umożliwia doskonałą kontrolę w każdej sytuacji podczas jazdy. W przyszłości możliwy będzie również drift. Jednak nie można jeszcze przewidzieć, kiedy klienci będą mogli korzystać z tej funkcji.
- Obecnie badane są już dalsze zastosowania w dziedzinie rozwoju pojazdów i profesjonalnych szkoleń w zakresie dynamicznej jazdy. Może to być na przykład cennym uzupełnieniem treningów maksymalnie dynamicznej jazdy w istniejących symulatorach bez narażania bezpieczeństwa.
- Na istniejących torach wyścigowych Professional Track Trainer będzie mógł w przyszłości pokazać kierowcom na przykład idealną linię i punkty hamowania, co umożliwi jeszcze bardziej precyzyjną jazdę. Obecnie dostępna technologia okularów AR nie jest jeszcze wystarczająco precyzyjna do tego ambitnego zastosowania.
- BMW Group już od 2002 r. pracuje nad zautomatyzowaną obsługą pojazdów testowych na terenach doświadczalnych.
- Driverless@development zwiększa wydajność i jakość prac nad rozwojem nowych pojazdów i technologii, a także odciąża pracowników.
- Szybszy rozwój i poprawa jakości dzięki lepszej powtarzalności i mniejszej częstotliwości błędów, na przykład podczas porównywania komponentów.
- Automatyzacja powtarzających się, monotonnych sytuacji na drodze, między innymi podczas testowania systemów wspomagających kierowcę i zautomatyzowanych funkcji pojazdu.
- Mniejsze ryzyko wypadków i poprawa zdrowia pracowników poprzez odciążenie fizyczne i psychiczne.