Jesienią w Norwegii ruszy sprzedaż stuprocentowo elektrycznego Nissana LEAF. Będzie to dziewiąty w Europie rynek, na którym można będzie kupić ten nagradzany w różnych plebiscytach zeroemisyjny pojazd.
Cena 255 000 NOK oznacza, że Europejski i Światowy Samochód Roku będzie kosztował mniej więcej tyle samo, ile tradycyjny rodzinny hatchback, charakteryzując się przy tym znacznie niższymi kosztami eksploatacji. W Norwegii szacowane są one na niespełna 12 NOK na 100 kilometrów. Cena pojazdu obejmuje akumulator (z gwarancją na 5 lat lub 100 000 km), pięcioletni abonament na unikatową usługę telematyczną oraz specjalistyczną pomoc drogową obsługującą pojazdy elektryczne.
Nissan LEAF jest zwolniony z jednorazowego podatku od pojazdów i VAT w Norwegii. Kierowca tego samochodu nie musi także płacić za parkowanie ani za przejazd autostradami.
Cena 255 000 NOK oznacza, że Europejski i Światowy Samochód Roku będzie kosztował mniej więcej tyle samo, ile tradycyjny rodzinny hatchback, charakteryzując się przy tym znacznie niższymi kosztami eksploatacji. W Norwegii szacowane są one na niespełna 12 NOK na 100 kilometrów. Cena pojazdu obejmuje akumulator (z gwarancją na 5 lat lub 100 000 km), pięcioletni abonament na unikatową usługę telematyczną oraz specjalistyczną pomoc drogową obsługującą pojazdy elektryczne.
Nissan LEAF jest zwolniony z jednorazowego podatku od pojazdów i VAT w Norwegii. Kierowca tego samochodu nie musi także płacić za parkowanie ani za przejazd autostradami.