Przy zasięgu ponad 500 kilometrów (zasięg na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego najbliższego rywala w segmencie o co najmniej 100 kilometrów.
„Wprowadzając na rynek nową Amperę‑e, kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii naszej marki” - mówi dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Swoim imponującym zasięgiem Ampera‑e udowadnia, że elektryczna mobilność z powodzeniem może stać się elementem codziennej rzeczywistości, dając przy tym mnóstwo radości z jazdy”.
Oprócz braku obaw o wyczerpany akumulator nawet w czasie dalekiej podróży Ampera‑e oferuje także przyspieszenie samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery‑e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej. Jak każdy Opel, Ampera‑e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i interfejs umożliwiający podłączenie smartfona.
„Ampera‑e nie jest ekologicznym luksusem, gadżetem ani tzw. drugim samochodem w rodzinie. Firma Opel udowodniła, że dzięki innowacyjnej technologii elektryczna mobilność może stać się dostępna dla znacznie szerszego grona odbiorców. Ampera-e demokratyzuje dostęp do samochodów elektrycznych” - powiedział dyrektor generalny firmy Opel dr Karl‑Thomas Neumann.