Za 700 mln euro kontrolę nad Oplem może przejąć od General Motors konsorcjum zdominowane przez Rosjan.
(...) Negocjacje o przyszłości Opla przejął rząd Niemiec. W ostatnią środę dostał oferty od Fiata, amerykańskiego funduszu Rippelwood oraz finansowanego przez Rosjan konsorcjum, które zawiązała kanadyjsko-austriackiej firma Magna International, jeden z największych producentów części samochodowych na świecie.
(...) Największe szanse na Opla ma konsorcjum z udziałem Rosjan, otwarcie preferowane przez wielu niemieckich polityków. (...)
Konsorcjum Magna oferuje utrzymanie wszystkich zakładów Opla w Niemczech. Ma też otworzyć dla firmy rynek zbytu na Wschodzie. - Za kontrolę nad Oplem konsorcjum daje 700 mln euro, częściowo gwarantowanych przez rząd Niemiec - ogłosiła w sobotę Magna. (...)
Partnerem konsorcjum jest także rosyjski koncern motoryzacyjny GAZ kontrolowany przez zaprzyjaźnionego z Putinem oligarchę Olega Deripaskę - poinformowała agencja RIA Nowosti. Firma Deripaski nie kupi akcji Opla, bo sama jest pogrążona w długach. Jej wkładem będzie rosyjski rynek motoryzacyjny. Według dziennika "Wiedomosti" zakłady Deripaski będą produkować do 180 tys. aut Opla rocznie i docelowo zapewnić autom tej marki 20 proc. udziału w sprzedaży aut w Rosji.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
(...) Negocjacje o przyszłości Opla przejął rząd Niemiec. W ostatnią środę dostał oferty od Fiata, amerykańskiego funduszu Rippelwood oraz finansowanego przez Rosjan konsorcjum, które zawiązała kanadyjsko-austriackiej firma Magna International, jeden z największych producentów części samochodowych na świecie.
(...) Największe szanse na Opla ma konsorcjum z udziałem Rosjan, otwarcie preferowane przez wielu niemieckich polityków. (...)
Konsorcjum Magna oferuje utrzymanie wszystkich zakładów Opla w Niemczech. Ma też otworzyć dla firmy rynek zbytu na Wschodzie. - Za kontrolę nad Oplem konsorcjum daje 700 mln euro, częściowo gwarantowanych przez rząd Niemiec - ogłosiła w sobotę Magna. (...)
Partnerem konsorcjum jest także rosyjski koncern motoryzacyjny GAZ kontrolowany przez zaprzyjaźnionego z Putinem oligarchę Olega Deripaskę - poinformowała agencja RIA Nowosti. Firma Deripaski nie kupi akcji Opla, bo sama jest pogrążona w długach. Jej wkładem będzie rosyjski rynek motoryzacyjny. Według dziennika "Wiedomosti" zakłady Deripaski będą produkować do 180 tys. aut Opla rocznie i docelowo zapewnić autom tej marki 20 proc. udziału w sprzedaży aut w Rosji.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".