Planowano, że już w październiku produkcja przejdzie na system jednozmianowy. Praca w tym systemie ma potrwać przez sześć kolejnych miesięcy.
Koncern chce tym samym przeciwdziałać spadkowi produkcji flagowego modelu Insignia. W I półroczu 2019 r. z linii montażowych zjechało 29,5 tys. sztuk tego auta wobec 43 tys. w analogicznym okresie zeszłego roku. Firma analityczna IHS zakłada, że tegoroczna produkcja w Rüsselsheim będzie o połowę mniejsza i wyniesie zaledwie 52 tys. egzemplarzy Insigni.
Aktualnie niemiecka fabryka zatrudnia 2,6 tys. pracowników. Już w czerwcu zapowiedziano uruchomienie programu dobrowolnych odejść, który ma pozwolić zredukować zatrudnienie o 600 miejsc pracy.
Poprawę sytuacji ma przynieść uruchomienie produkcji drugiego modelu. PSA, właściciel Opla zapowiedział, że w 2021 r. Rüsselsheim uruchomiona zostanie produkcja nowej generacji Astry. Opel Astra jest obecnie produkowany w Ellesmere Port (Wlk. Brytania) oraz Gliwicach (Polska).