Ogumienie będzie dostępne w czterech rozmiarach: 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL i 255/35R20 97Y XL. Każdy z nich będzie oznaczony na ścianie bocznej literą J, świadczącą o tym, że opony były testowane i homologowane przez tę prestiżową, brytyjską markę motoryzacyjną.
XF jest jednym z pierwszych modeli w Europie, który będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej na najnowszych oponach Goodyear klasy UHP. Przez wiele miesięcy marki ściśle ze sobą współpracowały przy projektowaniu opony i samochodu, by ich produkty były ze sobą jak najbardziej kompatybilne.
- Nowy XF to jedna z najbardziej imponujących limuzyn w historii Jaguara, dlatego cieszymy się, że cztery rozmiary opon Eagle F1 Asymmetric 3 otrzymały homologację dla tego modelu. Wspólne projektowanie z tak prestiżowymi markami motoryzacyjnymi jak Jaguar to ekscytujące pole do prac badawczo-rozwojowych. Daje nam wgląd w przyszłość rozwoju pojazdów i pozwala tworzyć ogumienie, które jest zaliczane do czołówki technologicznej w swoim segmencie. Dzięki tej współpracy przełamujemy bariery w branży i dostarczamy produkty o najwyższych osiągach - powiedział Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych Goodyear w regionie EMEA.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.