Pierwszych sześć aut zostanie przydzielonych klientom w Londynie i Kopenhadze, w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), który jest częściowo finansowany przez FCHJU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking).
Nowa Honda Clarity Fuel Cell została wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne opracowane przez inżynierów firmy. Jest to pierwszy na świecie sedan zasilany wodorem, który mieści pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze dla pięciu osób. W najnowszym teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA (US Environment Protection Agency), model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów (366 mil) i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich zeroemisyjnych samochodów oferowanych na rynku.
Projekt HyFIVE ma na celu promocję samochodów zasilanych wodorem oraz rozwinięcie infrastruktury dla tych pojazdów w Europie. Po zakończeniu fazy wprowadzania samochodów na rynek, w rękach prywatnych i firmowych klientów z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii znajdzie się łącznie 185 egzemplarzy aut z napędem na ogniwa paliwowe, dostarczonych przez pięciu producentów.
Model Clarity Fuel Cell jest szczytowym osiągnięciem inżynierów Hondy, odzwierciedlającym deklarację firmy sformułowaną ostatnio przez prezydenta tej firmy, Takahiro Hachigo, iż - do roku 2030 - dwie trzecie światowego wolumenu sprzedaży będą stanowiły samochody z napędem elektrycznym.