Całkowicie nowy model ma powstać na platformie podłogowej CMA (Volvo’s Compact Architecture), która posłuży do budowy mniejszych modeli. Elektryczne Volvo trafi do sprzedaży w 2019 roku i będzie eksportowane z Chin na cały świat. Decyzja, by produkcję elektrycznych Volvo ulokować w Państwie Środka, nie jest przypadkowa. Chiny mają stać się dla Volvo centralnym ośrodkiem produkcyjnym zelektryfikowanych aut.
Chiny są największym na świecie rynkiem zbytu samochodów elektrycznych. Dodatkowo władze tego kraju mają ambitne plany dotyczące popularyzacji aut hybrydowych i elektrycznych, które mają zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w miastach związane z ogromnym ruchem pojazdów.
Firma Volvo Cars zobowiązała się do tego, że sprzeda łącznie milion samochodów hybrydowych i elektrycznych do 2025 roku. W przyszłości w pełni elektryczny samochód będzie także dostępny także w większych modelach korzystających z platformy podłogowej SPA. Szwedzka firma zapowiedziała, że każdy model w ofercie będzie dostępny jako hybryda ładowana z gniazdka.
Volvo w Chinach ma trzy ośrodki produkcyjne. W Daquing wytwarzane są modele serii 90, Chengdu – modele serii 60, a w Luqiao – seria 40.