Zakłady Volvo Polska we Wrocławiu wezmą udział w realizacji dużego kontraktu na dostawę 91 autobusów, z których jedna trzecia będzie mieć napęd hybrydowy. To największe, jak do tej pory, zamówienie na autobusy hybrydowe w Europie. Pojazdy będą jeździć w mieście Tromso w północnej Norwegii. Kontrakt realizuje firma Nobina. Podstawowym kryterium wyboru był jak najniższy koszt eksploatacji. - Odzyskując energię hamowania będziemy mogli zmniejszać zużycie paliwa nawet o 35 proc., co przyczyni się do zmniejszenia wpływu na środowisko i obniży koszty używania pojazdu - twierdzi dyrektor Volvo Buses Norway Svenn-Age Lokken. 10 takich hybryd już jeździ po ulicach Trondheim. - Są równie niezawodne jak autobusy z silnikiem diesla - podkreśla Lokken.
Jednym z liczących się dostawców hybrydowych autobusów na europejski rynek jest Solaris Bus & Coach z Bolechowa pod Poznaniem. Model Urbino 18 Hybrid - był pierwszym w Europie autobusem hybrydowym produkowanym seryjnie. Pojazd, który sprzedawany jest od 2006 roku, zużywa do 24 proc. mniej paliwa w porównaniu z napędem tradycyjnym. Emisja spalin zredukowana jest natomiast o prawie 80 proc. Solaris Bus & Coach produkuje obecnie 4 typy hybrydowego autobusu. - Do końca tego roku łączna liczba wyprodukowanych hybryd zbliży się do stu sztuk - informuje rzecznik Solarisa Mateusz Figaszewski.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Europa
Polskie "hybrydy" podbijają Europę
- Szczegóły
- Autor: Rzeczpospolita
Stajemy się potentatem w produkcji ekologicznych autobusów. polskie "hybrydy" produkuje Solaris, a także MAN oraz Volvo. Praktycznie całość produkcji kierowana jest za granicę.