Stuttgart. W roku premier produktowych Porsche utrzymuje stabilną sprzedaż w pierwszej połowie 2024 r.: od stycznia do czerwca do klientów na całym świecie trafiło łącznie 155 945 pojazdów.
Odpowiada to umiarkowanemu spadkowi o 7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Wraz z modelami Cayenne, Panamera, Macan, Taycan i 911, producent samochodów sportowych aktualizuje obecnie pięć z sześciu serii modelowych. Związane z tym zmiany są złożone i tymczasowo prowadzą do luk w ofercie na poszczególnych rynkach i w poszczególnych seriach modeli. Niemniej jednak w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Porsche pokazało, że jest solidne.
- Dzięki najmocniejszej gamie modelowej w historii firmy wysyłamy jasny sygnał. Nasi klienci mogą na nas polegać. Nawet w globalnie wymagającym otoczeniu rynkowym dostarczamy inspirujące samochody sportowe o wyjątkowych osiągach, wielu innowacjach i wysokim stopniu indywidualizacji – mówi Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu - W pierwszej połowie 2024 roku po raz kolejny mogliśmy polegać na naszej bardzo dobrze zbilansowanej strukturze sprzedaży w naszych regionach i zrekompensować wyzwania na poszczególnych rynkach. Daje nam to stabilność i potwierdza, że w przyszłości będziemy nadal konsekwentnie realizować naszą strategię sprzedaży zorientowanej na wartość.
Wzrost w Europie
W Europie (z wyłączeniem Niemiec) Porsche dostarczyło 38 611 pojazdów w pierwszej połowie roku, co stanowi wzrost o 6 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Na rodzimym rynku niemieckim liczba dostarczonych pojazdów wzrosła nawet o 22 procent. Łącznie klientom przekazano 20 811 egzemplarzy. W Chinach producent samochodów sportowych dostarczył 29 551 pojazdów od stycznia do czerwca, co oznacza spadek o 33 procent. Głównymi przyczynami takiego stanu rzeczy są nadal napięta sytuacja gospodarcza na chińskim rynku oraz skupienie się na sprzedaży zorientowanej na wartość. W Ameryce Północnej Porsche dostarczyło swoim klientom 39 558 pojazdów, co oznacza spadek o 6 procent. Po opóźnieniach w dostawach niektórych modeli pojazdów w pierwszym kwartale związanych z regulacjami celnymi, region był w stanie wyraźnie nadrobić zaległości, odnotowując najlepsze kwartalne wyniki. Na rynkach zagranicznych i wschodzących klientom przekazano 27 414 pojazdów. Odpowiada to wysokiemu poziomowi z poprzedniego roku.
Duży popyt na całkowicie elektrycznego Macana
Z 54 587 egzemplarzami, Porsche Cayenne odnotowało najwięcej dostaw w pierwszej połowie roku (+16 procent). Porsche Macan trafił do 39 167 klientów. Oznacza to spadek o 18 procent, co wynika z wymiany modelu na wielu rynkach. Detlev von Platen: „Nowa, w pełni elektryczna generacja SUV-a odnotowała bardzo zadowalający poziom zamówień. Pierwsze pojazdy zostaną przekazane klientom w drugiej połowie roku”.
Kultowy samochód sportowy 911 nadal cieszy się dużą popularnością wśród klientów: na całym świecie dostarczono 28 212 egzemplarzy 911 (+8 procent). Panamera trafiła do 13 255 klientów (-25 procent). Spadek można wytłumaczyć obecną zmianą modelu. Dotyczy to również modelu Taycan. W pierwszej połowie roku dostawę modelu Taycan odebrało 8838 klientów (-51 procent). Modele 718 Boxster i 718 Cayman osiągnęły 11 886 dostaw, co odpowiada wzrostowi o 8 procent.
- W 2024 r. wprowadzimy na drogi najpotężniejsze portfolio produktów Porsche wszechczasów. Będziemy nadal koncentrować się na triadzie systemów napędowych: w pełni elektrycznych pojazdach, wydajnych hybrydach plug-in i emocjonalnych silnikach spalinowych” – mówi Detlev von Platen - Wierzymy, że dzięki tej triadzie jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość i mamy atrakcyjną ofertę dla wszystkich klientów – niezależnie od preferencji i rozwoju w poszczególnych regionach świata.
Europa
Porsche dostarcza klientom 155 945 pojazdów w pierwszej połowie roku
- Szczegóły
- Autor: Porsche