Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Wszystkie znaki w zakładach Porsche w Lipsku wskazują na przyszłość: w całej fabryce trwają przygotowania do rozpoczęcia ery elektromobilności.

Wszelkie roboty budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończono już zewnętrzne prace przy nowej nadwoziowni dla trzeciej generacji modelu Macan – pierwszej wersji wyłącznie na prąd. Kolejnym krokiem będzie urządzenie zakładu wewnątrz budynku.

„W ciągu ostatnich kilku tygodni osiągnęliśmy kilka ważnych kamieni milowych na naszej drodze do stworzenia fabryki aut elektrycznych” – powiedział Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH. „Okres, jaki dzieli nas od rozpoczęcia produkcji następnej generacji modelu Macan, z pewnością będzie wyzwaniem. Ale to również okazja, byśmy przygotowali nasze zakłady na przyszłość i sprawdzili się jako zespół”.

„Począwszy od ceremonii rozpoczęcia budowy w lutym 2000 roku zainwestowaliśmy w rozwój lipskich zakładów ponad 1,3 miliarda euro” – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. „Projekt rozbudowy umożliwiający produkcję pojazdów całkowicie elektrycznych zapewni fabryce przygotowanie na przyszłość”. Aby ułatwić jego realizację, Porsche inwestuje w swoją lipską lokalizację ponad 600 milionów euro. W marcu 2019 roku położono kamień węgielny pod nową nadwoziownię o łącznej powierzchni 75 500 metrów kwadratowych.

Z uwagi na kryzys spowodowany koronawirusem oficjalna ceremonia zawieszenia wiechy została odwołana. W piątek 3 lipca fabrykę odwiedził jednak burmistrz Lipska Burkhard Jung i zobaczył najnowsze postępy w jej rozbudowie. „Porsche w Lipsku ewoluowało z montowni w technologiczny motor napędowy dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Właśnie tutaj, w Lipsku, ustanawiane będą kamienie milowe w rozwoju technologii napędów przyszłości” – powiedział Burkhard Jung.

Równolegle do prac nad nową nadwoziownią znaczną modernizację przechodzi linia montażowa. Jej rozbudowę zaplanowano z myślą o wykorzystaniu letniej przerwy w działaniu fabryki. Po zakończeniu prac na jednej linii powstawać będą trzy różne typy napędów: benzynowe, hybrydowe oraz elektryczne. Nowa konfiguracja zapewni zakładom Porsche w Lipsku maksymalną elastyczność.

W rozwiązania na potrzeby aut elektrycznych wyposażono już centrum obsługi klienta: w lutym Porsche uruchomiło tam park szybkiego ładowania o nazwie „Porsche Turbo Charging”, o łącznej mocy 7 megawatów. W rezultacie w fabryce w Lipsku znajduje się najpotężniejszy w Europie park szybkiego ładowania, który korzysta wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł.

Elektromobilność w zakładach Porsche w Lipsku nie jest zupełną nowością. Od dekady fabryka wytwarza samochody hybrydowe. „Nasi pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w radzeniu sobie z alternatywnymi rodzajami napędów. Nie mogą doczekać się rozpoczęcia pracy nad pojazdami elektrycznymi, wytarzanymi obok naszych aut hybrydowych” – powiedział Gerd Rupp. „Uważamy za ważne, by w nadchodzącą zmianę zaangażować całą siłę roboczą. Dlatego zainicjowaliśmy już środki kwalifikacyjne z myślą o czysto elektrycznym wydaniu modelu Macan”.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.