Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W pierwszym kwartale 2022 roku firma Porsche AG wypracowała solidne wyniki - wzrosły zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny. Względem analogicznego okresu ubiegłego roku przychody ze sprzedaży zwiększyły się z 7,73 do 8,04 mld euro, a zysk operacyjny - z 1,26 do 1,47 mld euro.

To przyrost, odpowiednio, o 4,1 i 17,4%. Zwrot ze sprzedaży wzrósł z 16,2 do 18,2%.

„Pomimo wszystkich globalnych wyzwań wciąż jesteśmy na właściwej drodze” - powiedział Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za finanse oraz IT. „W pierwszym kwartale Porsche w szczególności skorzystało na mocnym miksie sprzedaży, nieproporcjonalnym wzroście w innych segmentach biznesowych i pozytywnych efektach kursowych. Ze względu na wiele zewnętrznych wyzwań, na które nie mamy wpływu, trudno mówić o prognozach. Mimo to w roku finansowym 2022 dążymy do utrzymania zwrotu ze sprzedaży na poziomie co najmniej 15%”.

Aby zrealizować swoje wysokie oczekiwania co do zysków w kontekście wojny w Ukrainie, producent samochodów sportowych podjął dodatkowe działania pod kątem zapewnienia sobie dobrych wyników. „Mocne dane kwartalne pokazują, że nasza grupa zadaniowa wykonała świetną pracę” – dodał Meschke. Firma osiągnęła wzrost przychodów pomimo 5-procentowego spadku dostaw w porównaniu z poprzednim rokiem; w pierwszym kwartale do klientów trafiło 68 426 aut. Najlepiej sprzedającymi się modelami były Cayenne (19 029 szt.) i Macan (18 329 szt.). Trzeci pod względem popularności okazał się w pełni elektryczny Taycan (9470 szt.). „Nasza strategia elektromobilności przynosi efekty: 23% wszystkich dostarczonych samochodów miało zelektryfikowany napęd, a 14% to auta w pełni elektryczne” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Producent jest zatem na dobrej drodze do osiągnięcia swoich ambitnych celów. Oczekuje się, że połowa wszystkich nowo sprzedanych Porsche w 2025 roku będzie zelektryfikowana – co oznacza pojazdy całkowicie elektryczne lub hybrydy typu plug-in. W 2030 roku udział wszystkich nowych Porsche w pełni zasilanych prądem ma wynieść ponad 80%.

Oliver Blume: „Nasze księgi zamówień są pełne i na przekór wszelkim niepewnościom bardzo ciężko pracujemy, aby zaspokoić popyt. Wszyscy nasi pracownicy wykazują się dużym zaangażowaniem we wspólnie wykonywaną pracę i realizują swoje zadania zgodnie z najwyższymi standardami – to zasługa mentalności typowej dla zespołu wyścigowego”. Mimo niepewnych warunków w różnych zakątkach świata Porsche nie przestaje inwestować w obszary istotne dla przyszłości, takie jak elektryfikacja, cyfryzacja oraz zrównoważony rozwój. „Jedno możemy powiedzieć na pewno” – podkreślił Meschke. „Mamy u siebie odchudzoną, solidną strukturę. Celem Porsche jest i pozostaje wyznaczanie standardów w zakresie rentowności oraz przepływów pieniężnych”.

„Chcemy imponować naszym klientom na całym świecie, osiągać rentowny wzrost i przyjmować na siebie odpowiedzialność społeczną” – kontynuował dyrektor generalny Oliver Blume. W pierwszym kwartale Porsche zademonstrowało swoje zaangażowanie społeczne, organizując kursy językowe dla uchodźców z Ukrainy i przekazując darowizny na rzecz programu ONZ dla uchodźców. „Nasz sukces nie może pozwolić stracić nam z oczu tych, którzy nie z własnej winy znajdują się w trudnej sytuacji. Cierpienie narodu ukraińskiego napawa nas wielkim niepokojem”.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Pol-Technology Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
YETICO S.A.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Craemer GmbH