Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku, ŠKODA AUTO dostarczyła klientom na całym świecie 186 200 pojazdów. Zysk operacyjny w wysokości 337 mln euro był o 24,8% niższy niż w poprzednim roku, podczas gdy zwrot ze sprzedaży osiągnął wynik 6,6%.

Utrzymujące się ograniczenia produkcyjne spowodowane są niedoborem półprzewodników oraz znaczącymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw, związanymi z wojną w Ukrainie. W drugiej połowie roku marka spodziewa się poprawy podaży części.

- Patrząc wstecz na niezwykle trudny pierwszy kwartał, oprócz niedoboru półprzewodników nasze łańcuchy dostaw zostały znacząco zakłócone z powodu wojny w Ukrainie. Dzięki aktywnemu podjęciu działań, udało nam się jednak wzmocnić zysk operacyjny. W perspektywie nadchodzących miesięcy, konsekwentnie realizujemy program kosztów i wydajności NEXT LEVEL EFFICIENCY+, aby zminimalizować wpływ na nasze finanse. W obecnej sytuacji spodziewamy się, że podaż części poprawi się w drugiej połowie roku – mówi Christian Schenk, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. finansów i IT.

- Nowy rok rozpoczęliśmy optymistycznie dzięki mocnej pozycji naszych nowych modeli – ŠKODY FABIA, KAROQ i ENYAQ COUPÉ iV. Jednak wojna w Ukrainie spowolniła możliwe działania. Chciałbym podziękować naszym klientom za cierpliwość i nieustające zaufanie do marki ŠKODA, a importerom i dealerom za ich wielki wysiłek. Pozytywnym aspektem jest fakt, że udało nam się wznowić produkcję naszego całkowicie elektrycznego modelu ENYAQ iV. Robimy wszystko, aby sprostać silnemu zapotrzebowaniu na nasze samochody – dodaje Martin Jahn, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.

Przychody Grupy ŠKODA AUTO wzrosły do 5,1 miliarda euro (+1,0% w stosunku do poprzedniego roku) ze względu na efekty konsolidacji. Podczas gdy zysk operacyjny spadł o 24,8% do 337 mln euro, zwrot ze sprzedaży osiągnął solidny wynik 6,6%. Co więcej, ŠKODA AUTO wychodzi naprzeciw obecnym wyzwaniom dzięki programowi NEXT LEVEL EFFICIENCY+, którego nadrzędnym i długoterminowym celem jest przywództwo kosztowe wśród kluczowej europejskiej konkurencji oraz trwały zwrot ze sprzedaży na poziomie co najmniej 8%. Program koncentruje się na maksymalizacji potencjału zarobkowego oraz optymalizacji materiałów, produkcji i kosztów stałych.

W związku z konsolidacją Volkswagen Group Rus pod firmą ŠKODA AUTO S.A., zgłoszonych wskaźników z początku roku nie można bezpośrednio porównywać z tym samym okresem ubiegłego roku.

186 200 pojazdów na całym świecie w pierwszym kwartale

W okresie od stycznia do marca 2022 roku, ŠKODA AUTO dostarczyła klientom na całym świecie 186 200 pojazdów, czyli o 25,4% mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku (pierwszy kwartał 2021 r.: 249 600 pojazdów).

W Europie Zachodniej ŠKODA odnotowała łącznie 89 000 dostaw w pierwszych trzech miesiącach roku (pierwszy kwartał 2021 r.: 111 600 pojazdów; -20,3%). W Niemczech, które są obecnie największym jednolitym rynkiem marki na świecie, od stycznia do marca dostarczono 33 100 pojazdów (pierwszy kwartał 2021 r.: 36 600 pojazdów; -9,6%). W przeciwieństwie do ogólnego trendu rynkowego, ŠKODA odnotowała zyski w Norwegii w pierwszym kwartale – 1400 dostaw pojazdów stanowi wzrost o 9,3% w porównaniu z rokiem poprzednim (od stycznia do marca 2021 r.: 1200 pojazdów). Wynik w Szwajcarii utrzymał się na stabilnym poziomie z 3900 dostarczonymi pojazdami (3800 w tym samym okresie ubiegłego roku; +1,0%).

W Europie Środkowej ŠKODA odnotowała 35 400 dostaw w pierwszym kwartale, w porównaniu do 46 900 w tym samym okresie ubiegłego roku (-24,6%). Na czeskim rynku dostawy pozostały względnie stabilne: w pierwszym kwartale dostarczono 18 600 pojazdów (od stycznia do marca 2021 r.: 19 600 pojazdów; -5,2%). W Polsce w pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 8 660 samochodów marki.

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, ŠKODA dostarczyła łącznie 7500 pojazdów, co oznacza spadek o 23,3% (od stycznia do marca 2021 r.: 9800 pojazdów).

W związku z rosyjskim atakiem na Ukrainę, Zarząd Grupy Volkswagen podjął na początku marca decyzję o wstrzymaniu produkcji pojazdów w Rosji i zawieszeniu eksportu pojazdów do tego kraju. W pierwszych dwóch miesiącach roku ŠKODA odnotowała na tym rynku 12 100 dostaw (od stycznia do marca 2021 r.: 22 800 pojazdów; -47,0%).

W Chinach dostawy do klientów spadły o 42,2%, co daje 15 200 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2021 r.: 26 300 pojazdów).

W Indiach ŠKODA odnotowała największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku. Dostarczając 11 600 sztuk, producent samochodów odnotował ponadprzeciętny wzrost rynku o 265,3% (w analogicznym okresie 2021 r. było to 3200 pojazdów).

Modele wybierane najczęściej

Wśród dostaw marki ŠKODA do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 r. prym niezmiennie wiedzie ŠKODA OCTAVIA (38,800; -39.1%). Na podium znalazły się także modele ŠKODA KODIAQ (25,100; -24.5%) oraz ŠKODA KAMIQ (24,300; -30.0%). Kolejne miejsca zajmują kolejno ŠKODA KAROQ (22,700; -38.0%) i ŠKODA FABIA (20,600; -20.3%). Warto wspomnieć o modelu ENYAQ iV, pierwszym w pełni elektrycznym SUV-ie marki, który pierwszy kwartał, mimo dużych ograniczeń w produkcji, kończy z wynikiem 8,800 egzemplarzy dostarczonych do klientów. Duży wzrost w Indiach został osiągnięty dzięki nowym modelom na tym rynku, czyli ŠKODZIE KUSHAQ (7,000 egzemplarzy) oraz SLAVIA (3,400 pojazdów).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.