Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Silny wzrost w pierwszym półroczu: w ciągu minionych sześciu miesięcy Porsche AG znacząco zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny względem analogicznego okresu ubiegłego roku - odpowiednio, z 16,53 do 17,92 mld euro (+8,5%) oraz z 2,79 do 3,48 mld euro (+24,6%).

Zwrot ze sprzedaży w pierwszej połowie 2022 r. wzrósł do 19,4% (styczeń-czerwiec 2021: 16,9%). Tym samym producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen po raz kolejny zademonstrował swoją zdolność do skutecznego działania w wymagającym środowisku. Jednocześnie Porsche kontynuuje realizację obranej strategii na rzecz zrównoważonej przyszłości i redefiniuje pojęcie nowoczesnego luksusu.

„Jesteśmy dumni, że w tak trudnym otoczeniu rynkowym osiągnęliśmy znaczne wzrosty przychodów ze sprzedaży oraz zysków. To był prawdziwy wysiłek zespołowy, zarówno ze strony pracowników, jak i kierownictwa” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG i członek zarządu firmy ds. finansów oraz IT. Od stycznia do czerwca Porsche dostarczyło klientom 145 860 samochodów (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 153 656). Za wzrost zwrotu ze sprzedaży do 19,4% w pierwszym półroczu odpowiadają przede wszystkim: silny miks produktów, efekty walutowe oraz inne sektory biznesowe.

Biorąc pod uwagę wyniki z pierwszej połowy 2022 r., Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, z optymizmem patrzy w przyszłość: „Porsche ucieleśnia sportowy, nowoczesny luksus. W związku z tym uważamy, że jesteśmy dobrze pozycjonowani – w optymalnym miejscu na mapie branży motoryzacyjnej”. Badania eksperckie przewidują wzrosty w segmencie luksusowych aut sportowych, samochodów w pełni elektrycznych oraz luksusowych SUV-ów. „Uważamy, że Porsche w każdym z tych obszarów ma bardzo mocną pozycję” – powiedział Blume. „Wierzymy, że dzięki silnemu naciskowi na zrównoważony rozwój wyprzedzamy innych producentów luksusowych samochodów. Uwzględniamy przy tym całościowy obraz: ekologiczny, społeczny oraz oparty na wartościach. Nasza ambicja to osiągnięcie w 2030 r. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla”.

W pierwszej połowie 2022 r. przepływy pieniężne netto z działalności motoryzacyjnej wyniosły 2,39 mld euro (pierwsze półrocze 2021: 2,60 mld euro). „Chociaż kontynuujemy poważne inwestycje w nasze przyszłe projekty, ponownie byliśmy w stanie wygenerować silny przepływ środków pieniężnych netto z działalności motoryzacyjnej” – dodał dyrektor finansowy Lutz Meschke. „Wierzymy, że nasze skoncentrowanie na przepływach pieniężnych przynosi korzyści”. Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji w zakresie dostaw oraz podwyższonych cen surowców i energii Porsche AG dąży do tego, aby w 2022 r. utrzymać zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-18% przy przychodach ze sprzedaży w wysokości około 38-39 mld euro. W średnioterminowej perspektywie producent chce osiągnąć zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-19%.

Perspektywy na 2022 rok bazują na pewnych założeniach, takich jak: brak znaczącego pogorszenia warunków gospodarczych lub sytuacji związanej z pandemią COVID-19 na głównych rynkach Porsche, brak znaczących zakłóceń w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w odniesieniu do półprzewodników, części oraz komponentów energetycznych i materiałowych, brak istotnych podwyżek cen surowców oraz brak dalszej eskalacji wojny w Ukrainie. Porsche ma długofalową ambicję, aby zwrot ze sprzedaży Grupy plasował się na poziomie ponad 20%: „Dla globalnej gospodarki to trudne czasy, ale aktualne dane za pierwszą połowę 2022 r. przekonują nas, że działamy prężnie i jesteśmy wytrzymali” – podsumował Lutz Meschke.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Alucrom Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
FABER CNC
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Craemer GmbH