W ubiegłym miesiącu największy producent u naszych południowych sąsiadów ŠKODA Auto zanotowała wzrost produkcji o 4,5 proc. Natomiast w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech produkcja spadła o 12,3 proc. (26,4 tys. aut).
Na produkcję w Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech wpływa nie tylko pandemia koronawirusa, ale także rozwój zakładu w Kolinie. We wrześniu zaplanowano dwutygodniowy postój technologiczny w związku z inwestycjami m.in. montaż nowych urządzeń produkcyjnych. Dlatego z linii montażowych TPCA zjechało tylko 9,8 tys. aut (-29 proc.).
W ciągu trzech kwartałów 2020 r. w Czechach zostało wyprodukowanych 988,2 tys. pojazdów osobowych, o 25,37 proc. mniej (-250,7 tys. sztuk) niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Produkcja w podziale na fabryki:
- ŠKODA Auto - 534,2 tys. (-20,29 proc.)
- Hyundai Motor Manufacturing Czech - 163,4 tys. (-30,45 proc.)
- Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech - 110,6 tys. (-31,69 proc.)