Koncern PSA Peugeot Citroën poinformował, że zamierza do 2011 r. zwiększyć do 20 proc. udział "zielonych materiałów" w produkcji pojazdów.
Francuska grupa stawia sobie ambitny cel ekologiczny. Obecnie 70 proc. wagi auta to metal (w dużej części odzyskiwany po zakończeniu użytkowania samochodu), 20 proc. stanowią tw. sztuczne, 5 proc. różne materiały (np. szkło), 5 proc. płyny.
Termin "zielone materiały" odnosi się do włókien naturalnych, takich jak len i konopie, niemetaliczne materiały odnawialne i biomateriały, które produkowane są z wykorzystaniem odnawialnych źródeł. Zwiększenie użycie tego typu surowców, zdaniem PSA wpłynie na zmniejszenie wagi niektórych komponentów, ograniczenie emisji CO2 przy produkcji tw. sztucznych i promowanie recyklingu.
Francuski koncern jest kolejnym koncernem motoryzacyjnym, który stawia sobie taki cel. Ostatnio o podobnym projekcie poinformował amerykański Ford.
Francuska grupa stawia sobie ambitny cel ekologiczny. Obecnie 70 proc. wagi auta to metal (w dużej części odzyskiwany po zakończeniu użytkowania samochodu), 20 proc. stanowią tw. sztuczne, 5 proc. różne materiały (np. szkło), 5 proc. płyny.
Termin "zielone materiały" odnosi się do włókien naturalnych, takich jak len i konopie, niemetaliczne materiały odnawialne i biomateriały, które produkowane są z wykorzystaniem odnawialnych źródeł. Zwiększenie użycie tego typu surowców, zdaniem PSA wpłynie na zmniejszenie wagi niektórych komponentów, ograniczenie emisji CO2 przy produkcji tw. sztucznych i promowanie recyklingu.
Francuski koncern jest kolejnym koncernem motoryzacyjnym, który stawia sobie taki cel. Ostatnio o podobnym projekcie poinformował amerykański Ford.