Stokvis Tapes
Takoni
VIA
psa_peugeot_citroen_logoW 2011 r. sprzedaż Grupa PSA wzrosła o 6,9 proc. do 59,91 mld euro. W dużej mierze do sukcesu przyczyniły się działania Faurecii.

 Zysk netto wyniósł 588 mln euro, z tego 150 mln euro przyniosła działalność spółki w Chinach - Dongfeng Peugeot Citroën Automobile.

  Wyniki finansowe dwóch najważniejszych grup:
  •  Dywizja Automotive - sprzedaż - 42,71 mln euro (+3,2 proc.), w tym 31,68 mln euro (+2,9 proc) z produkcji pojazdów. Działaność w tej grupy w 2011 r. zakończyła się stratą operacyjną w wysokości 92 mln euro w porówaniu do 621 mln przychodu rok wcześniej.
  • Faurecia - 16,19 mld euro ze sprzedaży (+17,4 proc.) przy 651 mln euro przychodu operacyjnego (+43 proc.).

Na 2012 r. PSA prognozuje, że sprzedaż na rynkach europejskich spadnie 5 proc. i więcej. Rodzimy rynek francuski skurczy się nawet o 10 proc. Koncern zakłada natomiast wzrosty w Chinach (+7 proc.), Ameryce Płd. (+6 proc.) i Rosji (+5 proc.). PSA planuje jednak uzyskanie w tym roku lepszego zysku netto, dzięki m.in. lepszemu programowi zarządzania gotówką, zbyciu aktywów i wprowadzeniu nowych modeli samochodów. 

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
FABER CNC
MESH Works Inc.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.