Wśród czterech kluczowych rynków UE jedynie Hiszpania odnotowała wzrost (+6.4%).
W ciągu jedenastu miesięcy 2024 r. rejestracje nowych samochodów pozostały stabilne (+0,4%), z liczbą 9,7 mln sztuk. Podczas gdy rynek w Hiszpanii radził sobie całkiem nieźle (+5,1%), spadki odnotowano: we Francji (-3,4%), Niemczech (-0,4%) i Włoszech (-0,2%).
REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDU
Udział w rynku samochodów akumulatorowo-elektrycznych w listopadzie 2024 r. obniżył się do 15% wobec 16,3% w ubiegłym roku, podczas gdy wolumeny zmniejszyły się o 9,5%.
W listopadzie2024r. skurczyła się również (- 8,8%) liczba rejestracji samochodów hybrydowych typu plug-in. Udział w rynku tego typu pojazdów osiągnął w ubiegłym miesiącu 7,6%, co oznacza spadek o 0,6 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE
Rejestracje samochodów elektrycznych na baterie obniżyły się o 9,5% do 130 757 sztuk w listopadzie 2024 roku. Przyczynił się do tego przede wszystkim znaczny spadek rejestracji w Niemczech (-21,8%) i we Francji (-24,4%). Przełożyło się to na zmniejszenie wolumenu rynkowego o 5,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przy całkowitym udziale w rynku wynoszącym obecnie 13,4%.
Rejestracje samochodów hybrydowych typu plug-in spowolniły w ubiegłym miesiącu o 8,8%, po znaczących spadkach we Francji (-19,6%), Belgii (-61,4%) i we Włoszech (-31,4%).
W listopadzie hybrydy typu plug-in obejmowały 7,6% rynku samochodowego, wobec 8,1% w ubiegłym roku. Od początku roku wolumeny również zmniejszyły się (-8% ) w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku.
W listopadzie liczba rejestracji samochodów hybrydowo-elektrycznych zwiększyła się o 18,5%, a ich udział w rynku osiągnął 33,2%, wobec 27,5% w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, przewyższając liczbę rejestracji samochodów benzynowych trzeci miesiąc z rzędu.
SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA
W listopadzie 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych zmniejszyła się o 7,8%. Wszystkie cztery główne rynki odnotowały spadki. Francja doświadczyła najsilniejszego kryzysu, z rejestracjami niższymi o 31,5%, kolejne były Włochy ze spadkiem o 12,3%. Mimo, że skromniejsze, Niemcy i Hiszpania również zanotowały straty (odpowiednio -5,4% i -2,3%).
Przy 266 115 nowych samochodach zarejestrowanych w ubiegłym miesiącu, udział benzyny w rynku obniżył się do 30,6%, wobec 32,5% w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Rynek samochodów z silnikiem Diesla skurczył się o 15,3%, stanowiąc w listopadzie 10,6% udziału w rynku. Ogólnie rzecz biorąc, spadki zaobserwowano na większości rynków UE