Takoni
VIA
Ze względu na obecne wielkości zamówień, Grupa Brose nie osiągnie swoich celów również w 2024 roku. Prognozowany obrót w wysokości 7,7 mld euro jest o 7 procent niższy od planowanego i o 3 procent niższy od osiągniętego w poprzedniego roku.

Brak wykorzystania mocy produkcyjnych i rosnące koszty obciążają zyski. Firma spodziewa się straty w wysokości około 53 mln euro w roku obrotowym 2024.

Dostawca motoryzacyjny przewiduje również bardzo niski wzrost sprzedaży do roku 2027. Jednocześnie koszty pracowników pośrednioprodukcyjnych wzrosły w ciągu ostatnich dziesięciu lat i są ponad dwukrotnie wyższe niż koszty wynagrodzeń pracowników produkcyjnych. Jako firma rodzinna, Brose ma jedynie ograniczony dostęp do rynku kapitałowego i musi zatem finansować swój rozwój korporacyjny z własnych środków.

Na wniosek zarządu, rada nadzorcza podjęła 9 grudnia 2024 r. decyzję o obniżeniu kosztów pracowników pośrednioprodukcyjnych na całym świecie o około 20 procent, w kilku etapach do 2027 r. Pierwszym krokiem jest redukcja około 700 miejsc pracy w niemieckich lokalizacjach do końca 2025 r., w tym około 520 miejsc pracy we Frankonii: około 200 miejsc pracy w Coburgu, około 200 miejsc pracy w Bambergu/Hallstadt i około 120 miejsc pracy w Würzburgu.

BROSE zatrudnia około 32 tys. pracowników w 69 lokalizacjach w 24 krajach na świecie.
0
Udostępniono
Automotive CEE Day

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.