Toyota Motor Europe (TME) zyskuje coraz silniejszą pozycję na europejskim rynku dzięki stabilnej sprzedaży i dobrej dostępności aut. Od stycznia do września 2022 roku producent dostarczył klientom 813 547 samochodów osobowych Toyoty i Lexusa.
Niewielki spadek na poziomie -6% to znacznie lepszy wynik od średniej europejskiego rynku, który w tym okresie skurczył się o -16%. udział TME w rynku nowych samochodów w Europie wzrósł rok do roku o 0,8 p.p. do rekordowych 7,5%.
Stabilna sprzedaż Toyota Motor Europe to przede wszystkim efekt rosnącej popularności zelektryfikowanych samochodów, w tym hybryd. Ich sprzedaż od stycznia od września 2022 roku wyniosła 540 777 aut, o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, nisko- i bezemisyjne auta stanowią 73% wszystkich pojazdów, które Toyota Motor Europe dostarczyła klientom w tym roku. To o 3 p.p. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Natomiast w całej Europie ich udział to 66%, co oznacza wzrost rok do roku o 7 p.p.
„Bardzo dobre wyniki z trzech kwartałów odzwierciedlają siłę naszych produktów. Cały czas wyprzedzamy rynek, sprawnie reagując na trudności, z którymi boryka się cała branża motoryzacyjna. Widzimy duży popyt na naszą gamę zelektryfikowanych samochodów, szczególnie na hybrydowe wersje naszych najpopularniejszych modeli – Corolli, Yarisa i nowego Yarisa Cross. Spodziewamy się, że dzięki nowym modelom zainteresowanie naszymi samochodami będzie się utrzymywało na wysokim poziomie” – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.
Marka Toyota drugą najpopularniejszą marką w Europie
Od stycznia do września 2022 roku klienci marki Toyota kupili 778 481 samochodów. Najpopularniejszymi modelami marki są Corolla (143 187 egz.), Yaris (134,896 egz.), Yaris Cross (115,287egz.), RAV4 (92 854 egz.) i Toyota C-HR (92 063 egz.). W przypadku każdego z nich układ hybrydowy był najczęściej wybieranym rodzajem napędu.
W ciągu 9 miesięcy 2022 roku do europejskich klientów marki Toyota trafiło 512 999 zelektryfikowanych aut, o 8% więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Najczęściej wybierane modele marki ze zelektryfikowanym napędem to Corolla Hybrid (111 338 egz.), Yaris Cross Hybrid (108 279 egz.), Yaris Hybrid (104 954 egz.), Toyota C-HR Hybrid (91 714 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (76 308 egz.).
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 65% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Unii Europejskiej i pozostałych krajach Europy Zachodniej 72% całkowitej sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Kazachstanie,
Europa
Rekordowy 7,5-procentowy udział Toyota Motor Europe w europejskim rynku w 3 kwartałach 2022 roku
- Szczegóły
- Autor: Toyota