W 2014 roku obroty Grupy wyniosły 41,055 miliarda euro, co oznacza wzrost o 0,3% w stosunku do roku 2013. Bez uwzględnienia różnic kursowych wzrost wyniósł 3,1%.
Także udział sektora samochodowego w przychodzie Grupy wzrósł o 0,3% w stosunku do 2013 roku i osiągnął 38,874 miliarda euro. Dzięki wzrostowi cen produktów poza Europą i znacznemu wzrostowi sprzedaży części i samochodów na rzecz partnerów Grupie udało się skompensować niekorzystne różnice kursowe.
Marża operacyjna Grupy zamknęła się kwotą 1,609 miliarda euro, co stanowi 3,9% przychodów, podczas gdy w 2013 roku wynosiła 1,242 miliarda euro (3,0% przychodów).
Marża operacyjna sektora samochodowego wzrosła o 363 miliony euro do poziomu 858 milionów euro (co stanowi 2,2% przychodów). Ten rezultat jest efektem obniżenia kosztów oraz wzrostu działalności, pomimo skutków niekorzystnych różnic kursowych oraz wzbogacenia wyposażenia niektórych modeli, które wkrótce zostaną wycofane z produkcji.
Udział sektora finansowania sprzedaży w marży operacyjnej Grupy osiągnął poziom 751 milionów euro, podczas gdy w 2013 roku było to 747 milionów euro. Stabilność w tym zakresie jest efektem spadku wyniku netto na działalności bankowej oraz rozwoju działalności usługowej. Koszt ryzyka utrzymał się na podobnym poziomie, tj. 0,43%.
Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wykazują wartość ujemną 504 milionów euro, głównie z powodu kosztów restrukturyzacji, które wyniosły 305 milionów euro oraz utworzenia rezerwy z tytułu utraty wartości aktywów na kwotę 153 milionów.
Wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 1,105 miliarda euro, dla porównania rok 2013 zamknął się stratą -34 milionów euro. Ta poprawa wynika ze wzrostu marży operacyjnej oraz obniżenia pozostałych kosztów działalności operacyjnej o 772 miliony euro.
Udział spółek stowarzyszonych w wyniku za rok 2014 (głównie Nissana) zamknął się kwotą 1,362 miliarda euro, w porównaniu do 1,444 miliarda euro w 2013 roku (po uwzględnieniu straty spółki AVTOVAZ w kwocie -182 miliony euro).
Wynik netto wyniósł 1,998 miliarda euro, a wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) 1,890 miliarda euro (6,92 euro/akcję w porównaniu do 2,15 euro/akcję w 2013 roku).
Free cash flow operacyjny sektora samochodowego wykazał wartość dodatnią 1,083 miliarda euro, w szczególności dzięki wzrostowi rentowności operacyjnej, przy uwzględnieniu spadku zapotrzebowania na kapitał obrotowy (o 596 milionów euro w okresie sprawozdawczym).
Na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy zostanie zaproponowana do zatwierdzenia wypłata dywidendy w wysokości 1,90 euro na akcję, dla porównania w ubiegłym roku wysokość dywidendy wyniosła 1,72 euro na akcję.
PERSPEKTYWY 2015
Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej panującej na wielu rynkach w 2015 roku oczekiwany jest dalszy wzrost popytu na światowym rynku motoryzacyjnym (+ 2%). Także na rynku europejskim spodziewany jest niewielki wzrost (o 2%), podczas gdy na głównych rynkach wschodzących przewidujemy duże wahania koniunktury. W tej sytuacji Renault planuje:
- ponowne zwiększenie sprzedaży i obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany),
- dalsze zwiększenie wartości marży operacyjnej Grupy i jej sektora samochodowego,
- wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.