AwtoWAZ, ze względu na brak komponentów, przedłużył znów przestój w swoich zakładach. Problemy z utrzymaniem produkcji, ten największy producent motoryzacyjny w Rosji, odczuwa praktycznie od początków rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
Ze względu z problemami w dostawach komponentów i części z sierpnia na kwiecień przeniesiony został trzytygodniowy okres urlopowy. Przestój miał zostać spożytkowany na zgromadzenie niezbędnych zapasów komponentów. Produkcja została wzniowiona w zakładach AwtoWAZ w Togliatti i w Iżewsku 25 kwietnia. Ale na bardzo krótko. Już 30 kwietnia znów zawieszono działalność obu fabryk, z racji między innymi obchodzonymi w Rosji świętą 1 i 2 maja. Następnie przestój przedłużono do 11 maja. Ponieważ niedobory komponentów nadal się utrzymują teraz ogłoszono kolejne przedłużenie przestoju - od 16 do 20 maja włącznie.
Jeszcze przed kwietniowy okresem urlopowym AwtoWAZ poinformował, że od 6 czerwca przejdzie na czterodniowy tydzień pracy na okres 3 miesięcy.
Od początku roku AwtoWAZ zarejestrował w Rosji 61,2 tys. samochodów marki Łada. To o 50 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. W samym kwietniu marka ta odnotowała spadek aż o 78 proc. (8,5 tys. sztuk).
Przed inwazją Rosji na Ukrainę AwtoWAZ produkował w Togliatti modele Łada Granda, Łada NIva, Łada Largus i Łada XRAY, a także Renault Logan i Renault Sandero. Natomiast w Iżewsku wytwarzana jest Łada Vesta.
Grupa Renault, która posiada większość udziałów AwtoWAZ zapowiedziała, że się ich pozbędzie. Jak informują rosyjskie media francuski koncern zbyje udziały za 1 rubla.
Europa
Rosja: AwtoWAZ nie może przywrócić produkcji aut
- Szczegóły
- Autor: AwtoStat, AutomotiveSuppliers.pl