W październiku br. w Rosji zostało zarejestrowanych około 45,2 tys. nowych aut osobowych i lekkich dostawczych. Przypominamy, że dane miesięczne publikowane przez stowarzyszenie AEBUS nie obejmują rejestracji marek Mercedes-Benz, BMW (podawane kwartalnie) ani Chery.
Rok do roku spadek popytu wyniósł co najmniej 62,8 proc. Łada, lider rosyjskiego rynku, po wzroście we wrześniu o 20 proc. miesiąc później zanotowała spadek o 25 proc. (19,1 tys. sztuk). Na 2. pozycję awansował chiński Haval. Ta marka sprzedała 4,4 tys. aut, odnotowując jedynie 8-procentowy spadek. Kolejne miejsce należało do GAZ (3,9 tys., -33 proc.).
Wycofanie się międzynarodowych koncernów i spadająca dostępność ich aut spowodowała, że w Rosji rośnie zainteresowanie samochodami chińskich producentów. Na 6. pozycji plasuje się w październiku marka Geely (2,9 tys. aut, -2 proc.) a na 11. Changan (608 sztuk, -32 proc.). Na auta made in China przypadło około 30 proc. wszystkich rejestracji nowych aut osobowych i dostawczych w minionym miesiącu.
Od początku roku w Rosji zostało zarejestrowanych 502,4 tys. wobec 1,29 mln aut rok wcześniej (r/r -60,8 proc.).
Europa
Rosja: chińskie auta korzystają na embargu
- Szczegóły
- Autor: AEB, AutomotiveSuppliers.pl