W 2021 roku z linii montażowej fabryki Hyundai Motor Manufacturing Rus (HMMR) zjechało 234 tys. pojazdów. To wynik o 6,5 proc. więcej niż przed rokiem.
- W tym roku zakład HMMR, podobnie jak wszystkie przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, borykał się z niedoborem części samochodowych, a w szczególności półprzewodników. Mimo wszystkich trudności udało nam się praktycznie uniknąć przerw w produkcji i wykazać się znakomitymi wynikami za rok. Stało się to możliwe m.in. dzięki wykorzystaniu alternatywnych tras przewozu importowanych komponentów samochodowych - koleją i przez port w Noworosyjsku. Nowe trasy pozwoliły skrócić czas dostawy podzespołów o półtora, a w niektórych przypadkach nawet ponad dwa razy - powiedział Ju Suchoun, dyrektor generalny fabryki w St. Petersburgu.
W 2021 roku rosyjska fabryka Hyundai Motor wyprodukowała 71 tys. egzemplarzy Hyundaia Solaris i 71 tys. Hyundai Creta. Pozostała produkcja przypadła nam model Kia RIo. W IV kwartale 2021 roku samochody wytwarzane w HMMR zaczęto wyposażać w silniki produkowane w fabryce Hyundai WIA - zakład Hyundai WIA Rus został otwarty w Petersburgu we wrześniu 2021 roku. Po osiągnięciu pełnej zdolności produkcyjnej Hyundai WIA Rus stanie się największym producentem silników zagranicznych marek w Rosji.
Priorytetem dla fabryki Hyundai Motor Manufacturing Rus pozostaje rynek rosyjski, niemniej firma corocznie zwiększa wolumen eksportowy. Tak więc w 2021 r. do krajów sąsiednich wysłano ponad 24 tys. samochodów i zestawów pojazdów, o 25 proc. więcej niż przed rokiem. Ponad 16 tys. zestawów zostało wysłanych do zakładu Hyundai Trans Kazakhstan.
W 2022 roku rosyjska fabryka Hyundai Motor planuje zwiększyć produkcję do ponad 240 tys. pojazdów.
Europa
Rosja: fabryka Hyundaia ze wzrostem produkcji w 2021 r.
- Szczegóły
- Autor: Hyundai, AutomotiveSuppliers.pl