Takoni
Stokvis Tapes
VIA
30 stycznia 2023 r. spółka Awtotor rozpoczęła montaż samochodów osobowych chińskiej marki Kaiyi. Pierwszym modelem tej marki zmontowanym w Kaliningradzie jest sedan E5.

Dotychczas Awtotor był kontraktowym producentem aut marek BMW i Hyundai, które przeznaczone były na rynek rosyjski. Po inwazji Rosji na Ukrainę koncerny z Niemiec jak i z Korei Płd. zawiesiły współpracę produkcyjną ze spółką z Kaliningradu, co spowodowało kilkumiesięczny przestój zakładu.

30 stycznia 2023 roku wraz ze wznowieniem działalności produkcyjnej Awtotor podpisał porozumienie z Kaiyi Auto, która określa kierunki i warunki strategicznej współpracy pomiędzy firmami.

Inwestycje Awtotor w modernizację linii produkcyjnej do produkcji samochodów Kaiyi E5 wyniosły ponad 100 milionów rubli. W początkowej fazie produkcja chińskich aut  odbywać się w trybie montażu przemysłowego, w oparciu o spawaną i malowaną karoserię z częściową lokalizacją komponentów pierwszego poziomu. W przyszłości przewiduje się przejście do pełnego cyklu produkcyjnego.

Przy produkcji Kaiyi E5 pracuje ponad 400 osób. Dostawy komponentów są realizowane od firm w Chinach. Finalnie podzespoły trafiają drogą morską z St. Petersburga do obwodu kaliningradzkiego.

Start sprzedaży modelu E5 ma nastąpić I kwartale 2023 roku. Do końca 2023 roku planowane jest wejście na rynek rosyjski trzech kolejnych modeli marki Kaiyi.

Avtotor jest kolejny rosyjskim producentem, który uruchomił montaż chińskich aut. W grudniu 2022 roku w fabryce Moskwicz (d. zakład Renault) rozpoczął montaż samochodów będących odmianą modelu JAC JS4
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
BARIBAL Group
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.