Izhavto, który montuje samochody dla Kia Motors oraz AvtoVAzu, poinformował w środę, że z powodu kryzysu gospodarczego, w tym miesiącu przerywa bezterminowo produkcję.
Decyzja dotknie 5 tys. pracowników zatrudnionych w fabryce w Iżewsku na Uralu.
"Co miesiąc przez 5 miesięcy traciliśmy po 5 mln dolarów. Nie możemy sobie na to dłużej pozwolić" powiedział agencji Reuters rzecznik firmy Dimitrij Rumiancew. "Byliśmy zmuszeni podjąć ostateczną decyzję i zamknąć zakład."
W poniedziałek, Kreml obawiając się, że zwolnienia i rosnące ubóstwo może doprowadzić do niepokojów społecznych, zobowiązał się do wielomiliardowej pomocy, pożyczek i gwarancji dla czterech największych producentów aut. Uralskiego zakładu nie było na liście.
Izhavto ma blisko 12 mld rubli długu, z którego trzy czwarte przypada na Sberbank, największego kredytodawcę w Rosji, kontrolowanego przez państwo.
W 2008 r. fabryka w Iżewsku wyprodukowała 32 576 egzemplarzy Kia Spectra i ok 6 tys. Kia Sorento.
Decyzja dotknie 5 tys. pracowników zatrudnionych w fabryce w Iżewsku na Uralu.
"Co miesiąc przez 5 miesięcy traciliśmy po 5 mln dolarów. Nie możemy sobie na to dłużej pozwolić" powiedział agencji Reuters rzecznik firmy Dimitrij Rumiancew. "Byliśmy zmuszeni podjąć ostateczną decyzję i zamknąć zakład."
W poniedziałek, Kreml obawiając się, że zwolnienia i rosnące ubóstwo może doprowadzić do niepokojów społecznych, zobowiązał się do wielomiliardowej pomocy, pożyczek i gwarancji dla czterech największych producentów aut. Uralskiego zakładu nie było na liście.
Izhavto ma blisko 12 mld rubli długu, z którego trzy czwarte przypada na Sberbank, największego kredytodawcę w Rosji, kontrolowanego przez państwo.
W 2008 r. fabryka w Iżewsku wyprodukowała 32 576 egzemplarzy Kia Spectra i ok 6 tys. Kia Sorento.