W poniedziałek w obecności prezesa Renault Carlosa Ghosna oraz mera Moskwy Jurija Łużkowa, zainaugurowało drugi etap rozwoju fabryki Avtoframos.
W zakład istniejący od kwietnia 2005 r. wliczając drugi etap, francuski koncern zainwestował 380 mln euro. Rozbudowa związana jest z uruchomieniem produkcji drugiego modelu po Loganie, Sandero, pięciodrzwiowego hatchbacka, które debiut na rosyjskim rynku nastąpił właśnie 1 marca br.
Możliwości produkcyjne zostały zwiększone z 60 tys. do 160 tys. rocznie.
W ramach II fazy inwestycji w Avtoframos:
- wybudowano nową lakiernię (15 aut/godz.),
- zwiększono wydajność montażu z 15 do 30 aut/godz.
Te same linie montażowe, których zjeżdzają modele Logan i Sandero, od końca tego roku będzie opuszczać także Duster, pierwszy SUV Dacii.
Obecnie local content dla Sandero wynosi 44 proc. - tyle samo co dla Logana. Docelowo udział komponentów wyprodukowanych w Rosji ma wzrosnąć do 75 proc.
W zakład istniejący od kwietnia 2005 r. wliczając drugi etap, francuski koncern zainwestował 380 mln euro. Rozbudowa związana jest z uruchomieniem produkcji drugiego modelu po Loganie, Sandero, pięciodrzwiowego hatchbacka, które debiut na rosyjskim rynku nastąpił właśnie 1 marca br.
Możliwości produkcyjne zostały zwiększone z 60 tys. do 160 tys. rocznie.
W ramach II fazy inwestycji w Avtoframos:
- wybudowano nową lakiernię (15 aut/godz.),
- zwiększono wydajność montażu z 15 do 30 aut/godz.
Te same linie montażowe, których zjeżdzają modele Logan i Sandero, od końca tego roku będzie opuszczać także Duster, pierwszy SUV Dacii.
Obecnie local content dla Sandero wynosi 44 proc. - tyle samo co dla Logana. Docelowo udział komponentów wyprodukowanych w Rosji ma wzrosnąć do 75 proc.