Wielkość produkcji samochodów osobowych w pierwszym kwartale przyszłego roku może być dwukrotnie niższa niż w tym samym czasie 2008 r.
Taką prognozę przedstawili analitycy "Autostatu", bazując na planach fabryk pojazdów w Rosji. Eksperci twierdzą, że w bieżącym roku miesięczna wielkość montażu aut systematycznie rosła, z 90 tys. sztuk w styczniu do 140 tys. w październiku. W listopadzie przemysł motoryzacyjny w Rosji zaczął odczuwać skutki kryzysu finansowego, czego przejawem był i są przestoje poszczególnych firm.
- Jeśli w pierwszym kwartale 2008 r. wyprodukowano 331,1 tys. samochodów osobowych, to w w pierwszym kwartale przyszłego roku produkcja nie przekracza 150-200 tys. aut, co oznacza spadek o 40 do 60 proc. - powiedział dyrektor agencji "Autostat" Siergiej Czelikow.
Odnosząc się do środków podejmowanych obecnie przez rząd Rosji, Czelikow powiedział, że zaczną one przynosić realne owoce nie wcześniej niż na wiosnę 2009 r.
Taką prognozę przedstawili analitycy "Autostatu", bazując na planach fabryk pojazdów w Rosji. Eksperci twierdzą, że w bieżącym roku miesięczna wielkość montażu aut systematycznie rosła, z 90 tys. sztuk w styczniu do 140 tys. w październiku. W listopadzie przemysł motoryzacyjny w Rosji zaczął odczuwać skutki kryzysu finansowego, czego przejawem był i są przestoje poszczególnych firm.
- Jeśli w pierwszym kwartale 2008 r. wyprodukowano 331,1 tys. samochodów osobowych, to w w pierwszym kwartale przyszłego roku produkcja nie przekracza 150-200 tys. aut, co oznacza spadek o 40 do 60 proc. - powiedział dyrektor agencji "Autostat" Siergiej Czelikow.
Odnosząc się do środków podejmowanych obecnie przez rząd Rosji, Czelikow powiedział, że zaczną one przynosić realne owoce nie wcześniej niż na wiosnę 2009 r.